השתלת שיער סינתטי

כאשר מדברים על השתלות שיער, רוב האנשים חושבים שמדובר בהשתלת שיערות בעזרת שיער מגוף המטופל. במקרה הזה לא מדובר בהשתלה שכולנו מכירים, בה לוקחים קבוצת שיערות מהחלק האחורי של הראש ומשתילים אותן מקדימה.

השתלת שיער סינתטי עובדת בצורה שונה. בנוסף לכך, השיער הסינתטי הוא בעל אישור אירופאי והשיערות מיובאות מאיטליה. מדובר בהליך שהוא מיקרו-כירורגי, כלומר,התוצאות שלו מיידיות.

למעשה, ניתן לספר את השיער ולקצר אותו, והוא נשאר על הראש מספר שנים, עם נפילה של 20% בשנה. לדוגמא, מי שהושתלו לו כ-1,000 שיערות, יעבור עוד השתלה של כ-200 שיערות, כדי לשמר את סמיכות השיער. התהליך נעשה בהרדמה מקומית קלה, ולאחריה ניתן להשתיל עד 1000 שיערות (שעתיים של עבודה) בכל פגישה.

אחרי ההשתלה ניתן להתנהל כרגיל: אין דימום, אין נפיחות, אין תחבושות – ואין מגבלות שמצריכות זמן התאוששות כלשהו

המחט למעשה, חודרת ללולאה, תופסת אותה וכאשר לוחצים היא בקצה של המחט. ככה משתילים בקצב של 100 שיערות ב-10 דקות. לאחר מקבלים אנטיביוטיקה בצורה של נוזל אותה מורחים על נקודות השערה שהושתלה. השתלת שיער סינתטי נעשית למעשה, שיערה אחר שיערה, לכן הטיפול לוקח קצת יותר זמן מהשתלות רגילות. לאחר הטיפול צריך להגיע לביקורת אחרי שבועיים ולאחר מכן אחרי חודש ולקבל הוראות לגבי אופן שטיפת השיער ואופן החפיפה שלו. מי שעובר את הטיפול רואה את התוצאה מיד לאחר הטיפול, והוא לא צריך לחכות מספר חודשים שהשיער יצמח.

ד"ר יאיר גילוני התמחה באיטליה באופן ייעודי בהשתלות שיער סינתטי – וכל טיפול במרכז הרפואי לבריאות העור מבוצע בפיקוחו המלא. "כל הרופאים שעובדים עם מכשירים כאלו ואחרים שאמורים להקל על השתלת השיער הסינתטי למעשה מבזבזים המון שיער שנושר. בהרבה מהמקרים המטופלים לא מודעים לכך. לאחר בדיקה שעשיתי בעצמי הגעתי למסקנה שטיפול ידני הוא המומלץ ביותר".

צפו בתמונות לפני - אחרי של טיפולים שבוצעו:

בתחום השתלת השיער סינתטי רשאי לעסוק כל רופא מוסמך שעבר הכשרה מתאימה להשתלת השיער. ד"ר יאיר גילוני עבר הכשרה מתאימה באיטליה והביא את השיטה לישראל בשנת 2016.

שאלות נפוצות

נשירת שיער היא תהליך טבעי המתרחש אצל כולם. כאשר היא תקינה יש אובדן של עד 100 שערות ביום אך לעיתים יש מספר מאורעות וגורמים המכפילים את הנשירה ומאיצים אותה:

גנטיקה – אחת הסיבות המרכזיות לנשירת שיער והתקרחות, בייחוד בגילאים צעירים, היא גנטיקה. הנטייה של הורמון ה-DHT לגרום לאובדן שיער עוברת בתורשה, ולכן, אם אחד מההורים או הסבים סובל מהתקרחות – ישנו סיכוי סביר שגם אצלכם תהיה נשירה.

תזונה וויטמינים – תזונה שאינה מאוזנת, מחסור בוויטמינים ושתייה מעטה בהחלט עשויים לגרום לנשירת שיער.

מצבי רוח – מצבי רוח עשויים להשפיע באופן ישיר על השיער. מחקרים אחרונים הוכיחו שכשאדם מצוי בלחץ, חרדה, דיכאון, כעס ומתח הוא באופן טבעי סובל מאובדן שיער והתקרחות. 

מחלות עור – ישנן בעיות ומחלות עור הגורמות לתופעה של איבוד שיער. השורשים של השיער נפגעים עקב מחלת העור ולעתים אף בעקבות הטיפול במחלה, ובכך פעולת נשירת השיער מואצת וגודלת. שמנוניות יתר, יובש וקשקשים גורמים אף הם לנשירת יתר.

שיער סינתטי הינו שיער לכל דבר ועניין. במראה, במישוש, בצבע ובחוזק. כלומר, היום אנחנו יכולים להשתיל שיער לאנשים הסובלים ממפרצים, דלילות והתקרחויות גדולות בפדחת. יש כאלו המפחדים מניתוחים ולא רוצים לעבור את כל ההליך של לפני ולכן השתלה סינתטית מומלצת.

טיפול השתלת שיער ביו-סינטתי הינו הליך קליל שמתאים לגברים ונשים בעלי כל סוגי השיער ובכל גיל. הטיפול עומד בכל דרישות מכון התקנים הבינלאומי למכשור רפואי ויכול להתבצע על כל אדם שלא מתעסק במקצועות שמערבים מכות בראש, כמו כדורגל.

הטיפול מתאים במיוחד למקרים בהם אין מספיק שיער, כאשר האזור התורם דליל מדי. כמו כן, הטיפול מתאים גם למאוכזבי השתלות קודמות ואנשים שחוששים מניתוחים ומצלקות. 

נשירה ודלילות שיער הן תופעות נפוצות אצל נשים בגיל המעבר, שיכולות גם להקריח. בגיל 60 ומעלה, המערכת הביוכימית הנמצאת בבסיס השיער מייצרת יותר הורמונים זכריים, ובכך מחריפה את נשירת השיער – בעיקר מאמצע קו השיער הקדמי אל עבר הקודקוד. השיער גם נעשה עדין, פגיע, שביר ובהיר יותר. 

עם זאת, מצב של נשירה נפוץ הן אצל נשים והן אצל גברים בגילים שונים. בעשור האחרון יותר ויותר צעירים חווים אותה. נשירה יכולה להופיע בדרך כלל חודש וחצי עד ארבעה חודשים לאחר מצב של לחץ גופני או נפשי, בעקבות מחלה קשה, לידה מסובכת, פציעה, ניתוח, דיאטה חריפה או מתח נפשי גבוה. 

בדרך כלל, סוף הליך ההשתלה מגיע לאחר 20-30 ימים ומנקודה זו ואילך נשאר קבוע לתקופת זמן ארוכה. לאחר ההשתלה ישנה נשירה של כ- 10% עד 15% מהשיער. גם אלו הסובלים מנשירה טבעית, התהליך זהה. צריך להקפיד לבוא אחת לכמה חודשים למרפאה ולהוסיף עוד 100-200 שיערות. 

מבחינת הטיפול, שיער סינתטי וטבעי הם היינו הך. הטיפול בשיער נעשה באמצעות מוצרי שיער ביוסינתטי ויש להיזהר אך ורק ממוצעי צביעה אגרסיביים, שברוב המקרים אינם נחוצים מכיוון שהשיער אינו מאבד מצבעו.

מבחינת הטיפול, שיער סינתטי וטבעי הם היינו הך. הטיפול בשיער נעשה באמצעות מוצרי שיער ביו-סינתטי ויש להיזהר אך ורק ממוצעי צביעה אגרסיביים, שברוב המקרים אינם נחוצים מכיוון שהשיער אינו מאבד מצבעו.

כמות הזמן תלויה באיכות הטיפול שמעניק הלקוח לשיער שלו. לפי הספרות המדעית, אובדן השיער מתרחש בקצב של כ-10% כל שנה והשיער עצמו נשאר אסתטי לכ7-8 שנים בממוצע.

כן. יש כמה סוגי אורכים וצורות של שיער ביו-סינתטי: גלי, ישר, מתולתל ואפרו בגדלים של 15, 30 ו45 ס"מ.

לאחר הרדמה מקומית קלה של האזור מתחילים בטיפול. בתחילה מורידים בהתחלה כ- 100 שיערות לבדוק אם יש תגובה אלרגית של העור או משהו אחר. במידה ורואים שהכול תקין, מגיעים שבועיים אחר כך להמשך הטיפול. 

הפעולה עצמה פשוטה מאוד – הוספת שערה אחר שערה באופן ידני, באורך קבוע של עד 16 ס"מ, אלא אם רוצים בהזמנה מיוחדת ארוך יותר. השיער מושתל במחט קטנה ומדויקת, עם קפיץ שתופס את השערה בלולאה. מחדירים אותה לקרקפת בלחיצה קטנה באופן ידני. הרופא חייב להיות איש מקצוע מיומן מאוד ומנוסה. בקצב מהיר אפשר להגיע עד 600-700 שיערות בשעה. לא עושים יותר מ- 1000 שיערות בטיפול. 

בסיום הטיפול צריך להגיע לביקורת אחרי שבועיים ולאחר מכן אחרי חודש שבהם ד"ר גילוני נותן הוראות לגבי אופן שטיפת השיער וחפיפתו.

זהו הליך מיקרו כירורגי שתוצאותיו מיידיות. אין עניין של החלמה כלל. אין כאב. לא אמור להיות דימום. יש מספר הגבלות שחלות על השיער שכן כדאי לדעת כדי לשמור עליו טוב יותר. אנחנו יכולים לחתוך את השיער לגודל המתאים של המטופל. ההתנהלות עם שיער סינתטי דומה להתנהלות עם שיער רגיל.

אחת הדרכים המועדפות והמוכרות ביותר על אנשים הסובלים מנשירת שיער,  הינה השתלת שיער ע"י לקיחת שיער מהחלק האחורי של הקרקפת והחדרת זקיקי שיער למקום הנדרש (טיפול שמבוקש בטורקיה). שיטה זו מתאימה לאחוז קטן באוכלוסייה בלבד (סביב האחוז הבודד), ולרוב, התוצאה אינה אידאלית משום שהיא יוצרת מראה של עור מנוקב ומקומט. 

הטיפול הזה יכול להיות סביר לבעלי שיער דליל אך בקרב חלק מהנשים למשל אחרי גיל המעבר ישנם אזורי שיער שאינם יכולים להשתקם. לנשים אלו מוצעת השתלת שיער סינטטי, המותאם לאורך וצבע השיער הטבעי. מלבדו ישנם עוד מגוון של טיפולים אחרים כמו: טיפול כימי, שיטת הנטורופתיה הקלינית, דיקור סיני, צריכת ויטמינים, הזרקת פלסמה ועוד. 

ההבדל בינם לבין השתלת שיער סנטתי היא היעילות, ההליך עצמו שהוא יותר ממוקד ומדויק ולא כרוך בכאב מיותר.  

 

סרטונים על השתלת שיער סינטטי מערוץ היוטיוב של גילוני

צרו קשר עם המרפאה בטלפון 03-5223092 או השאירו פרטים מטה

דילוג לתוכן