יאיר גילוני - קלואידים באוזניים
יאיר גילוני
יאיר גילוני

טיפול יחידי בארץ להסרת צלקות קלואידיות באוזניים

מהו קלואיד?

קלואיד הינה רקמה צלקתית מכוערת המתפשטת מעבר לאזור הפצע. בתהליך ריפוי הפצע הגוף מייצר רקמת חיבור המשמשת לאיחוי וריפוי הפצע אולם במקרים מסוימים שאין אנו יודעים מדוע , נוצרת רקמה צלקתית הפולשת לתוך הקולגן ומשנה את הצלקת ועוברת מעל גבולות הפצע או החתך.

איך נזהה קלואיד?

הקלואיד הוא בעל גוון אדום חסר גבולות ברורים נוקשה ביותר ולרוב גורם לגירוד מטריד ביותר. הוא יכול להופיע גם לאחר שנים ואינו נוטה לסגת. הופעתו של הקלואיד נגרמת בעקבות פציעה, ניתוח ואפילו אחרי פצעי אקנה. בחורות רבות סובלות מקלואידים באוזניים בעקבות החדרת עגילים. הקלואיד נוטה להופיע במיוחד באזורי החזה כתפיים וגב. 

יאיר גילוני - קלואידים באוזניים

איזו אוכלוסייה סובלת מקלואידים?

ישנה שכיחות יתר של קלואידים בקרב כהי עור לעומת בעלי עור בהיר. בגיל צעיר הקלואידים מופיעים בשכיחות מוגברת יותר אצל נשים צעירות בהשוואה לגברים צעירים. אין אנו יודעים את הסיבות הגורמות להיווצרות הקלואידים וזו תכונה מולדת אשר בחלקה הינה גם תורשתית.

מהם הטיפולים הקיימים כיום?

  •  ניתוחים – אחוז הצלחה נמוך ביותר ורוב המנתחים המנוסים דוחים אפשרות זו.
  • הקרנה – שילוב של ניתוח והקרנת הקלואיד יש אחוזים בודדים הנהנים משילוב טיפול זה. יש לציין שבכל ניסיון ניתוחי שלא עולה יפה הקלואיד עלול להכפיל את גודלו.
  • הזרקות – זריקות סטרואידים במקרים בודדים מביאה לירידה בגודל הקלואיד.

 

בשורה התחתונה – הטיפול בקלואידים נוחל כישלון למרות כל הנסיונות של חבישות לחץ, סטרואידים, הקרנות, ניתוחים לייזר וחבישות סיליקון. הטיפול היעיל ביותר הוא ניתוח משולב בהקרנות אבל לא ברור אחוז ההצלחה.

יאיר גילוני - קלואידים באוזניים

אז מה הפתרון?

במרכז הרפואי לבריאות העור, בהנהלת ד"ר יאיר גילוני , מטפלים בקלואידים באוזן באמצעות אנרגית פלסמה. זהו הטיפול המתקדם והראשון מסוגו בישראל. במהלך 5 שנים האחרונות אנו מסירים קלואידים מהאוזניים בהצלחה של 50-60 אחוזים בטיפול בודד!  הטיפול יעיל לקלואידים באוזניים גם כתוצאה מעגילים וגם כתוצאה של קלואידים הנוצרים אחר ניתוח הצמדת אוזניים.   

מה החידוש בקלואיד באוזן לעומת שאר הגוף?

לעומת קלואידים על פני הגוף שניתן להסתיר, אלה שעל האוזניים אין אפשרות להסתיר. מנסיון שצברנו, לאחר עשרות מטופלים שכבר עברו טיפולים חלופיים בחנקן קר אצלנו במרפאה, נוכחנו לראות שקלואידים באוזניים מגיבים בצורה יוצאת מהכלל לטיפול באנרגית פלסמה. לעומת זאת, כשבחנו טיפול באנרגית פלסמה על קלואידים בגוף התוצאות היו שונות והקלואיד חזר.

צפו בהליך טיפול קלואידים באוזניים של ד"ר גילוני:

דילוג לתוכן