מפרצים, שיער דליל
יאיר גילוני
יאיר גילוני

השתלת שיער FUE: איך נדע כמה זקיקים נכון להשתיל?

אחד הנושאים שמטרידים יותר ויותר גברים, הוא ההתקרחות או השיער הדליל שממנו הם סובלים. שיטות שונות קיימות בישראל ובחו"ל, יעילות יותר ויעילות פחות. אך שיטה שהייתה ונותרה יעילה במיוחד, היא השתלת שיער בשיטת FUE, שמתבססת על חילוץ זקיקי שיער מעורף המטופל והשתלתם באזורים הדלילים או חסרי השיער, לקבלת תוצאה יציבה וארוכת טווח.

בשיטה זו, מבוצע שימוש בזקיקי שיער מעורף המטופל, מכיוון שאזור זה עשיר בכלי דם ובזקיקי שיער אפקטיביים, שהשתלתם באזורים החסרים צפויה למלא אותם בשיער מלא יותר ויציב לאורך זמן. בתחילת הטיפול, מודדים ומסמנים את אזור ההשתלה – ופונים לביצוע הרדמה באזור התורם, כדי שהוצאת הזקיקים לא תורגש ולא תכאב. לאחר מכן, נחבוש את האזור התורם כדי להקל על המטופלים.

אבל נתעכב לרגע: בשלב הקריטי של קצירת הזקיקים מעורף המטופל, כמה זקיקים נכון יהיה לקצור ולהשתיל? האם ניתן לדעת זאת מראש? התשובה היא כן! מכיוון שהתחום מפותח מאוד, כיום ישנן מפות מסוימות של ראשים, לפי אזורי ההתקרחות. למשל, מפרצים מסוג מסוים, יצריכו מספר מסוים של זקיקים. התקרחות מסיבית בקודקוד הראש תצריך מספר גבוה אחר של זקיקים להשתלה. 

השתלת שיער FUE - לפני ואחרי
השתלת שיער FUE - לפני ואחרי

שיטה מיוחדת מספקת הערכה ברורה

בייעוץ הראשוני במרכז הרפואי לבריאות העור, ד"ר יאיר גילוני ימדוד ויספק מדד מדויק למדי לכמות הזקיקים הנדרשת, על פי שיטה מיוחדת מחו"ל. כך, ניתן יהיה להבין במדויק יותר כמה זקיקים צריכים להיות מושתלים באזורים הדלילים בשיער. כלומר, כבר לאחר פגישת הייעוץ הראשונית, ניתן יהיה לדעת מה היקף הפרוצדורה שתידרש.

למה זה חשוב? כי אם למשל, במצב הנתון של המטופל, יש צורך בהשתלה של כ-2000 זקיקים, על הרופא המבצע את ההשתלה לבצע 2000 'חורים' בעורף המטופל, שמהם יילקחו הזקיקים. לא פחות ולא יותר. בנוסף, כאשר מעבירים את הזקיקים לאזור המקריח או הדליל בשיער, יש ליצור נקבים לפי מספר הזקיקים הנדרש. ההערכה המקדימה הזו מסייעת לנו להבין מה היקף ההשתלה ולתכנן את הטיפול בצורה אידאלית.

דילוג לתוכן