טיפול בהזעת יתר בבית השחי בהזרקות Dysport

הזעת יתר היא בעיה נפוצה ומציקה מאוד, מגילאי העשרה ועד לגילאים מבוגרים מאוד. עם זאת, גוף מזיע הוא גוף תקין בדרך כלל, שכן תפקיד ההזעה הוא לאוורר את הגוף שלנו. אנחנו מזיעים כאשר חם לנו, כשאנחנו מבצעים פעילות גופנית וכאשר אנחנו מתרגשים – וגם אם הזענו, הזיעה מגיעה וחולפת ונועדה לצנן אותנו. עם זאת, כאשר ההזעה הזו הופעת להיות רבה מדי (מה שמכונה הזעת יתר), ישנה בעיה.

בגופנו יש עשרות אלפי בלוטות זיעה שמנקזות את הזיעה החוצה מהעור. בהזעה נורמלית, מנגבים אותה והעניין חולף. כאשר ישנה בעיית הזעת יתר, קיים חוסר שליטה במנגנון עצבי שגורם לאותה הזעה. המקומות הנפוצים ביותר להזעת יתר הן בית השחי, אבל גם כפות הידיים וכפות הרגליים. בבית השחי למשל, כאשר מזיעים פעם אחת והדבר חולף, הדבר לא נורא. אך כאשר מתחילים להזיע מספר פעמים, הריח מהאזור כבר לא נעים, מה שדורש החלפת חולצות מרובה והתרעננות תכופה.

הזעת יתר בבית השחי

הפתרון הכירורגי - לא הפתרון האידאלי במקרים רבים

כשמזיעים גם באזורים נוספים, מלבד בית השחי, ניתן לשקול ניתוח. הניתוח נועד לטפל במוקדים הנקראים 'גנגליונים', באזור עמוד השדרה, והדרך לטפל הוא לצרוב אותם ולבטל את פעילותם. עם זאת, לאור הניתוח, לעתים ישנה 'הזעה מפצה': המטופלים אמנם מפסיקים להזיע בידיים, אבל הגב, החזה או הפנים מתמלאים בזיעה – מה שרק מגביר את הבעיה. לכן, הפתרון הכירורגי להזעת יתר הוא לאו דווקא הפתרון האידאלי.

הזרקת דיספורט (Dysport)

מדובר בהזרקת חומר המבוסס על בוטוליניום טוקסין (מה שמוכר כהזרקת בוטוקס). זהו חומר בעל מאפיינים מעט אחרים מהבוטוקס הקלאסי, המתאימים לפתרון בעיית הזעת היתר. מכיוון שהתרגלנו כי בוטוקס מוזרק בדרך כלל לצורכי יופי – לקמטים במצח, בין הגבות, לקמטוטים בצידי העיניים וכדומה – רבים לא מודעים לכך שהבוטוקס יכול לסייע לנו בטיפול בהזעת יתר.

במספר הזרקות שיבוצעו אל בית השחי, נגרום לשיתוק השריר המצוי על בלוטות הזיעה. זהו שריר הגורם לסחיטת הבלוטות ולהוצאת זיעה. מכיוון שהשריר הגורם לכך לא יהיה פעיל, לא תהיה גם זיעה באזור בית השחי.

הזרקות לטיפול בהזעת יתר בבית השחי

היתרון הגדול של הזרקת דיספורט, הוא משך הזמן שבו התוצאות מחזיקות מעמד. באזור המצח, צידי העיניים והגבות, לרוב התוצאה תישמר למשך 3-4 חודשים. בטיפול בהזעת יתר בבית השחי, בשל אופי האזור, גם התגובה תהיה ממושכת, ותארך לרוב כ-8-9 חודשים בממוצע.

מדובר בטיפול בודד ולא ארוך, עליו יש לחזור לאחר שהשפעת הטיפול מתפוגגת. את הטיפול ניתן ליישם בבית השחי, אבל גם במקומות נוספים המאופיינים בהזעה מוגברת. ההשפעה צפויה להתחיל בתוך שבוע. 

צרו קשר עם המרפאה בטלפון 03-5223092 או השאירו פרטים מטה

דילוג לתוכן