טיפול בהתקרחות בשיטת PRP

מי מאיתנו לא מכיר אנשים קירחים, או כאלו שמאבדים את שיערם ככל שחולף הזמן? כרבע מהגברים מתחילים בתהליך ההתקרחות בגיל 30, ועד גיל 35 כבר כמעט 70 אחוז מהם יאבדו שיער. עם השנים נעשו מאמצים גדולים על ידי רופאים ומומחים למצוא שיטות שימנעו את ההתקרחות והידללות השיער בקרב נשים וגברים כאחד. כיום קיימות שיטות שונות שיעילותן משתנה ונתונה לדיון.

המרכז הרפואי לבריאות העור בראשותו של ד"ר יאיר גילוני מציע למטופליו מענה חדשני לבעיה – טיפול בהתקרחות בשיטת PRP – המבוסס על פלזמה, המופקת מטסיות הדם של המטופל עצמו. הטיפול הנו מהיר ולאחריו המטופלים חוזרים לשגרה, בלי תקופת החלמה. תוצאות יהיה ניתן לראות כבר לאחר מספר שבועות מהטיפול. כאן תוכלו למצוא מידע על טיפול מתקדם ויעיל זה.

* אחד הרופאים שחקר והוציא מאמרים בנושא הטיפול ב-PRP הנו רופא פריזאי בשם ד"ר אמבר ז'ילברט, חבר אישי של ד"ר גילוני.

מה זה בכלל טיפול בשיטת PRP?

הביטוי PRP הוא קיצור של Platelet Rich Plasma – ובעברית: פלזמה עשירה בטסיות. ישנם שימושים רבים לפלזמה, כמו אורתופדיה, פציעות בשרירים, ניתוחים כירורגיים, סיוע בריפוי פצעים וכדומה. שימוש נוסף ב-PRP הוא לצורך גידול וריבוי של תאים, ומסיבה זו, בשנים האחרונות הורחב השימוש בה לתחום האסתטיקה הרפואית.
הפלזמה עשירה בטסיות, ובתוכה ריכוז של גורמים האחראים על עידוד פעילויות שונות בעור, ולכן נעשה בה שימוש כדי לבצע טיפול בהתקרחות בגברים ובנשים. השימוש ב-PRP כמספק מענה להתקרחות, נחשב לטיפול בטוח מאוד שתוצאותיו טובות.

איך מבוצע הטיפול?

בתחילת הטיפול נלקח מהמטופל כ-20 מ"ל דם ורידי הנשאב למבחנה בוואקום. במבחנה שבה נעשה שימוש קיים ג'ל הפרדה וחומר הנוגד את קרישת הדם. לאחר לקיחת הדם, מעבירים את המבחנה למכשיר צנטריפוגה המבצע כ-1,500 סיבובים בדקה. הסרכוז באמצעות הצנטריפוגה יוצר הפרדה בין כדוריות הדם האדומות לבין הפלזמה העשירה והנקייה, המועשרת בטסיות.
השלב הבא בטיפול הוא הזרקת ה-PRP אל הקרקפת של המטופל/ת. מבוצעת הזרקה של החומר המופק, באמצעות מכשור ייעודי, אל הקרקפת. אין מה לדאוג – מדובר אמנם בהזרקות רבות, אבל אל שכבת העור הראשונה בלבד, כך שלא מדובר בכאבים משמעותיים עבור המטופל/ת. כמו כן, לפני הטיפול, לעתים מבוצע גם אלחוש מקומי כדי להקל על ההזרקה. כדי להביא לתוצאות טובות, יש צורך לחזור על הטיפול מספר פעמים, בהתאם לחוות דעת הרופא המטפל.

טיפול בהתקרחות בפלזמה הנלקחת מהמטופל

מי מתאים לעבור את הטיפול?
הטיפול מתאים לכל מי שסובל/ת מהתקרחות ומשיער דליל, בכל הגילאים, בין אם הבעיה נובעת מגנטיקה או כל גורם אחר. בכל מקרה, ביצוע הטיפול בשיטת PRP ייעשה לאחר אבחון וייעוץ ראשוני במרכז הרפואי לבריאות העור.

למה עליי לצפות? האם יש תופעות לוואי?
טיפול בהתקרחות בשיטת PRP נחשב ליעיל במיוחד, ובשנים שבהם הוא נמצא בשימוש ברחבי העולם, ישנם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד! הטיפול מוביל לעצירה של נשירת השיער ולעידוד צמיחה של השיער מחדש בתקופה שלאחריו. כדי לשמור על התוצאות המתקבלות, מומלץ לעבור את הטיפול אחת למספר חודשים (בדרך כלל אחת לשנה).

לאחר טיפול זה ניתן לחזור לשגרת היום – וזהו יתרון גדול מאוד שלו. תיתכן נפיחות קלה בעור הפנים, אך היא בדרך כלל נעלמת לאחר מספר שעות או ימים. בקרקפת לא צפויות תופעות לוואי כלשהן.

צרו קשר עם המרפאה בטלפון 03-5223092 או השאירו פרטים מטה

דילוג לתוכן