יאיר גילוני
יאיר גילוני

טיפול בסימני מתיחה – למה דווקא בחורף?

החורף הוא זמן שבו כולנו לובשים בגדים ארוכים, מה שמטבע הדברים, מסתיר את גופנו (ובמיוחד את הבטן) מפני עיניהם של אחרים. כאשר הטמפרטורות עולות, כמות הבגדים מצטמצמת, ובחודשים יוני עד ספטמבר, אנו נוטים לבלות יותר ויותר בחוף הים, בבריכות ובטיולי מים. כמובן שעבור נשים רבות, ישנו עניין לא נעים שעלול לגרום להן להרגיש לא בנוח בבגד הים, וזו לא הגזרה: אלו הם סימני מתיחה, ובמיוחד סימני מתיחה לאחר לידה.

אמנם בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר כתבות על נשים 'אמיצות', כפי שהן מוגדרות בתקשורת, שחושפות את סימני המתיחה שלהן לעיני ולא מתביישות בהן – אבל חלק גדול מהנשים בעולם מודות כי סימני המתיחה מפריעים להן ללבוש בגד ים. כזכור, לפני כמה חודשים כתבתי כאן על הנתון המדהים לפיו חצי מהאימהות בבריטניה מוותרות על בגד ים בגלל סימני המתיחה.

מידע על טיפול בסימני מתיחה

טיפול בסימני מתיחה באמצעות פחמן דו חמצני
טיפול בסימני מתיחה באמצעות פחמן דו חמצני

הסרת סימני מתיחה אפשרית כיום באמצעות סדרת טיפולים, אך ראשית נסביר מהם הסימנים האלו. מדובר בתופעת עור המתאפיינת בקווים אורכיים בעור בצבע אדמדם-סגלגל או ורדרד, שעם השנים הופכים ללבנים. סימנים אלו מתפתחים כשהעור מצוי בתהליך מתיחה מתמשך. בדרך כלל אנחנו נבחין בסימני מתיחה בבטן, ברגליים, בגב, בישבן ובשדיים – כאשר התופעה הזו מאפיינת יותר נשים הרות. רוב מוחלט מהנשים שבהריון מפתחות סימני מתיחה בבטן בשדיים.

הניסיונות לבצע הסרת סימני מתיחה נוסו לאורך השנים באמצעים רבים – בין היתר לייזר, דרמה רולר, פילינג ומשחות – כל אלה לא הצליחו להביא לטיפול בסימני מתיחה בצורה טובה. לכן, הטיפול היעיל ביותר כיום הוא הזרקת פחמן דו חמצני אל סימני המתיחה, מה שגורם למחזור הדם להגיע לאזור הטיפול כדי לסלק את הפחמן הדו חמצני מהגוף. הגעת הדם לאזור הטיפול מעשירה את האזור בכלי דם קטנים, בחמצן ובחומרים חיוניים אחרים – כך שנבנית עם הזמן רקמת חיבור באזור סימני המתיחה.

למה עכשיו הוא הזמן המתאים?

בדרך כלל, סדרת טיפולים להסרת סימני מתיחה, אורכת כמה שבועות. מדובר בכ-10 טיפולים בתדירות של פעם או פעמיים בשבוע. לא מעט נשים מתעניינות בטיפול זה בחודשי האביב המאוחרים (מאי-יוני), כדי לא לחוש מבוכה בבגד הים. עם זאת, טיפול בסימני מתיחה אורך כאמור כמה שבועות, ולכן מומלץ להקדים ולבצע אותו הרבה לפני הקיץ, אפילו כעת, בחודשי החורף.

טיפול בסימני מתיחה בחודשי החורף מאפשר לבצע את הטיפול בצורה נוחה וללא לחץ, כך שלקראת הקיץ הגוף צפוי להיות נאה יותר, עם פחות סימני מתיחה, לאחר שאלו טושטשו. נשים שלא עברו הריון ומעוניינות בטשטוש הסימנים, יכולות לבצע את הטיפול בכל זמן. לעומת זאת, נשים שעברו הריון ומעוניינות בטיפול, תוכלנה להגיע רק לאחר שסיימו להניק.

צפו בטיפול ובהסבר עליו:

דילוג לתוכן