יאיר גילוני
יאיר גילוני

אזהרה מפרסומי הקוסמטיקאיות: רק רופאים מורשים לבצע הרמת עפעפיים ללא ניתוח באנרגיית פלזמה

אחד הטרנדים החמים בעולם הרפואה האסתטית הוא שימוש באנרגיית פלזמה לצורך טיפול בבעיות אסתטיות שונות, והנפוצה שבהן היא נפילת עפעפיים. למה דווקא הרמת עפעפיים? כי מטבע הדברים, העיניים הוא אחד האזורים המרכזיים בפנים שלנו. כאשר הן זוהרות ורעננות, הדבר מקרין עלינו ועל הסובבים אותנו. כאשר הן כבויות ובעלות מראה עייף, הדבר עלול להסב רושם אחר.

עודפי עור בעפעפיים הם תופעה די מוכרת ונפוצה, והם גורמים למראה עייף בקרב נשים וגברים. עד לפני כמה שנים, נשים וגברים היו עומדים בפני ברירה אחת – ניתוח. אלא שלפני שנים אחדות, נחשפתי למכשיר האיטלקי Plexr המשתמש באנרגיית פלזמה ובעל אישור ה-CE האירופי. אנרגיית הפלזמה מאדה עודפי עור ופועלת על האפידרמיס בלבד.

בעבר כבר כתבנו על הכניסה של הקוסמטיקאיות לתחום זה ועל השימוש שלהן במכשירים הפועלים באנרגיית פלזמה. הזכרנו אז, כי לקוסמטיקאיות אין כל אישור לבצע טיפולים באנרגיית פלזמה. אישור שכזה יש אך ורק לרופאים. 

לפני ואחרי - הרמת עפעפיים עליונים

אזהרה חמורה פורסמה כבר לפני 4 שנים

באוגוסט 2019, פרסם האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית אזהרה חמורה לציבור מפני ביצוע של "הרמת עפעפיים ללא ניתוח" אצל קוסמטיקאיות על ידי אנרגיית פלזמה, זאת לאור הפרסומים הרבים של הטיפול על ידן. בהודעה נכתב כי מכשירי פלזמה מותרים לשימוש לרופאים מורשים בלבד, בטח שלא לקוסמטיקאיות. 

מהאזהרה המדוברת, ניתן היה להסיק באופן ברור כי שימוש שאינו נכון במכשירים מבוססי אנרגיית פלזמה עלול להיות מסוכן ולהוביל לסיבוכים, ולכן קיים צורך שהטיפול ייעשה על ידי רופא מוסמך בלבד. מיותר לציין, כי רופא יכול לתת מענה מקצועי לכל בעיה שעלולה לצוץ במהלך כל טיפול אסתטי.

קיים הבדל ניכר בין המכשירים שבהם מבוצע שימוש על ידי קוסמטיקאיות לבין המכשירים שבהם מבוצע שימוש על ידי רופאים. מיותר לציין, כי המכשירים האיכותיים יותר נמצאים בקליניקות שבהם מטפלים רופאים – איכות שמתבטאת בבטיחות וכמובן בתוצאות – והיא חשובה מאוד באזור רגיש כמו העיניים שלנו.

דילוג לתוכן