יאיר גילוני
יאיר גילוני

איך נולדה השיטה המצליחה להמסת שומן בקור?

איך נולד רעיון המסת שומן בקור, שנקרא בשפה המקצועית "קריוליפוליזיס"? שני רופאים בכירים בארצות הברית הבחינו שילדים מאבדים שומן באזור הלחיים, לאחר שהם מוצצים שלגונים. בנוסף, השניים מצאו שנשים שרוכבות על סוסים כשהירכיים שלהן חשופים ובמזג אוויר קר, מאבדות שומן בירכיים. מכאן הם הגיעו למסקנה שקירור אזור שומני יכול להביא לאובדן שלו.

patient-one-image-one
לפני ואחרי (מתוך אתר coolsculpting)

השניים מצאו שתאי השומן רגישים יותר לקור מאשר השרירים, העצבים, העור והוורידים. הם מצאו טמפרטורה אופטימלית שתהרוס את תאי השומן, אבל לא תפגע בכלי הדם ובחלקים האחרים בגוף. כך נוצרה המסת שומן, על ידי קירור. לאחר שאזור שומני מסוים נחשף לקור למשך זמן מסוים, חלק מתאי השומן נפגעים, נהרסים ולאחר מכן מורחקים מהגוף. התהליך אינו מעלה את רמת השומנים או הכולסטרול בדם.

כיצד מתבצעים הטיפולים?

בשנת 2009 קיבלה השיטה את אישור ה-FDA האמריקני והטיפול במצבורי שומן בשיטה זו החל. בין האזורים שניתן לטפל בהם בשיטה: בטן עליונה ותחתונה, צלעות, ירכיים פנימיות, חזה (לגברים), גב וידיים.

הטיפולים מבוססים על מחזורים, בני שעה כל אחד. השאלה כמה מחזורים צריך על מנת להשלים את הטיפול, תלויה בכמות השומן ובאזור המטופל. כיום, ניתן לבצע המסת שומן בקור בטיפול אחד באזורים מסוימים, ולהגיע לתוצאות משמעותיות ונראות לעין, במקום במספר טיפולים. ההליך אינו כואב ולמעט תחושת קור שאליה מתרגלים, רוב האנשים מבצעים פעולות כמו קריאה או צפייה בסרטים במהלך הטיפול. לאחריו, ניתן לחזור לשגרה.

צפו: איך עובדת המסת שומן בקור?

דילוג לתוכן