יאיר גילוני
יאיר גילוני

באיזה גיל מקובל להתחיל לבצע מילוי קמטים?

בתרבות בה אנו חיים, מראה מבוגר נחשב לאסתטי הרבה פחות. כתוצאה מכך, לא מעט אנשים מעוניינים לעשות הכל על מנת לטשטש את סימני ההזדקנות, הנותנים את אותותיהם על העור של כולם. מילוי קמטים הוא אחד מבין הטיפולים הקוסמטיים הנפוצים והיעילים ביותר שמטרתו הצערת עור הפנים. בשנים האחרונות אנו עדים לפופולריות הולכת וגוברת של טיפול זה. שאלה נפוצה שעולה לאוויר העולם פעמים רבות, בהקשר הזה, היא: "מתי להתחיל לבצע מילוי קמטים?".

נקודת המוצא: אין נוסחה חד משמעית

m1מילוי קמטים אפשרי למעשה מכל גיל, וזאת אם לוקחים בחשבון את ההנחה המובנית מאליה שהאישה שתרצה לעבור טיפול היא בוגרת (את רוב ההזרקות ניתן לבצע מגיל 18 ואילך). ועדיין, קשה למצוא תשובה ברורה ואחידה לגבי הגיל המינימלי שבו הטיפול הזה מומלץ. לכל אישה מאפיינים משלה, סוג עור אחר, גנטיקה אחרת ואורח חיים שונה – כל אלו משפיעים על הגיל שבו הקמטים מתחילים להופיע. גבר או אישה המעשנים בכמויות מסחריות, למשל, עלולים לסבול מהקמטים מוקדם יותר ממה שהיו רוצים לצפות.

בדרך כלל, בהערכה גסה, הקמטים בפנים מתחילים להופיע לרוב לקראת שנות הארבעים של האדם (יש שיטענו שהם אחד הסממנים המובהקים של "משבר גיל ה-40"). כאמור, ייתכן כי הם יופיעו מאוחר יותר, אך גם שנים קודם לכן.

לטפל בבעיה בשלביה הראשונים או להמתין?

בהנחה שקמטים הופיעו על פניכם, אם הם מפריעים לכם מאוד באופן אישי וגורמים לכם, למשל, ירידה בביטחון העצמי, רצוי לטפל בהם. כמובן, ככל שהקמט 'צעיר' יותר, כך קל יותר לטפל בהם ולמנוע את ההתקדמות אל עבר מראה מבוגר יותר. כמי שעוסק ברפואה אסתטית שנים רבות, ניתן להעיד שהצלחתו של טיפול מילוי קמטים בשלבים הראשוניים של הקמט, היא גבוהה יותר בהשוואה לטיפול בקמט שנמצא בעור זמן רב והופך לעמוק.

לאחר התייעצות במרפאה, ניתן להתאים את טיפול מילוי הקמטים למטופלים/ות. לאחר הייעוץ יוחלט היכן בדיוק תבוצע הזרקת מילוי לפנים ובאילו חומרי מילוי יבוצע שימוש. חומרי המילוי הם האיכותיים והיעילים ביותר (לרוב מדובר בחומצה היאלורונית או רדיאס), ולאחר ביצוע מילוי קמטים ניתן להמשיך בשגרת היום. חשוב לומר בהקשר זה, כי חומרי המילוי הם זמניים – ובדרך כלל השפעתם תהיה ניכרת במשך כמה חודשים עד שנה וחצי.

אגב, בחלק מהמקרים, בוחרות חלק מהמטופלות "להקדים תרופה למכה", כלומר, להתחיל לטפל בקמטים בשנות ה-20 או ה-30 המוקדמות, אפילו לפני שהם באים לידי ביטוי מוחשי מובהק, במטרה למנוע מהם להופיע. אפשרות זו, מסיבות ברורות, נפוצה הרבה פחות כיום. בקמטים מומלץ לטפל כאשר הם מופיעים על העור.

צפו: הסבר על מילוי קמטים מאת ד"ר גילוני

דילוג לתוכן