יאיר גילוני
יאיר גילוני

ד"ר יאיר גילוני בתכנית "הפרופסורים" ערוץ 13 – על השתלת שיער סינטתי

ד"ר יאיר גילוני התארח בתכנית ייעוץ הרפואה והבריאות "הפרופסורים" בערוץ 13, והציג את השיטה החדשה להשתלת שיער סינתטי.

לפי ד"ר גילוני, השיער הסינתטי הוא "שיער לכל דבר, גם במראה, גם במישוש, גם בצבע וגם בחוזק. כיום ניתן להשתיל שיער לאנשים שהם כמעט קירחים או שאין מאיפה לקחת את השיער (אין שיער בעורף או בחלק התחתון של הפדחת)". ד"ר יאיר גילוני מוסיף כי פעולה זו פשוטה ביותר: השיער הסינתטי מופרד לשערות בודדות, ואלו מושתלות במחט קטנה עם קפיץ. בכל פעם מחרידים שערה למחט שנצמדת ותופסת שערה טבעית, לוחצים ומדהקים אותה לראש ומשחררים.

בהמשך לכך, ד"ר גילוני מספר כי אין תקופת החלמה בטיפול זה – "אין פה עניין של החלמה, אין דימום ואין כאבים. כבר בטיפול הראשון, המטופל יוצא עם בלורית שיער". עם זאת, כדי לשלול אלרגיות או בעיות אחרות, עושים ניסוי קטן על הראש עם מעט שערות, כדי לראות את התגובה של הראש לשיער החדש. אם הכל תקין (ברוב המוחלט של המטופלים אין תסמיני אלרגיה), ניתן להמשיך להשתלה מהירה.

בעקבות זאת, פרופסור יורם יובל שואל את ד"ר גילוני לגבי כמה זמן ההשתלה מחזיקה: "לאדם הסובל מנשירת שיער טבעית, זה יהיה אותו דבר. הוא יצטרך להגיע לטיפול אחת לכמה חודשים ולהשתיל 100-200 שערות בכל פעם. הטיפול לא מתאים לאנשים הקירחים לגמרי, אלא רק לאנשים בעלי שיער דליל על סף ההתקרחות, כך שניתן לשלב את השיער הסינתטי בשיער הטבעי".

 

דילוג לתוכן