ד"ר יאיר גילוני - צלקות אקנה
יאיר גילוני
יאיר גילוני

האם בטוח לטפל בצלקות אקנה בקיץ?

לחודשי הקיץ החמים בארץ יש השפעה רבה על מצב העור, בעקבות חשיפה רבה לשמש. לכן עולה שאלה אצל הרבה מטופלים: האם כדי לעבור טיפולים הקשורים לעור הגוף והפנים בחודשים האלו, או לדחות אותם לתקופה קרירה יותר? אחד הטיפולים המוצעים על ידי המרכז הרפואי לבריאות העור, בניהול ד"ר יאיר גילוני, הוא טיפול בצלקות אקנה.

צלקות אלה נוצרות לאחר שהעור עובר פציעות כגון 'פצעי בגרות' (אקנה), אבעבועות רוח או מחלות ותאונות.
מראה הצלקת משתנה בין מטופל למטופל ותלוי בצבע העור ובמרקמו, כמו כן עומק וצורת הצלקת משתנה גם כן ובהתאם לגיל המטופל.

הצלקות הנפוצות ביותר הן אלה שמגיעות לאחר אקנה בפנים, ועלולות לגרום לבעיות נפשיות ולסבל רב הקשור לבעיות של דימוי גוף – בכל זאת, הן מופיעות לרוב בקרב צעירים וצעירות שחיים בעולם שבו יש חשיבות עליונה לדימוי הגוף.

איך אקנה מגיע לפנים שלנו?

אקנה נוצרת כאשר ישנה הפרשה של שומנים ותאי עור מתים מבלוטות החלב לעור שלנו המורכב ממספר רבדים, ביניהם זקיקי שיער, בלוטות חלב ועוד. זקיקי השיער נסתמים בגלל תאי עור מתים אלה, בעוד שתפקידם הוא לשמש פתח ליציאת הפרשות. הסתימה גורמת להצטברות חיידקים באיזור ולתגובה דלקתית המלווה באודם, נפיחות וכאב רב. פצעים אלה נמצאים בדרך כלל באיזורי הצוואר, החזה, הכתפיים, בעיקר בגיל ההתבגרות אך יש גם מקרים שהם מופיעים בגילאים יותר מאוחרים, כגון נשים לאחר הריון. לעתים, אקנה גורמת לחטטים ולצלקות בפנים – גם לאחר שהיא עוברת.

יש דרך לפתור את הבעיה

הטיפולים לבעיות אלה כיום מתבצע בעזרת מכשיר ה-ENDYMED שמבצע טיפול חדשני דרך גלי רדיו.
הטיפול מתבצע אחת לחודש כשמדובר בסך הכל באיזור 4-5 טיפולים. קצב הטיפול נקבע לפי קצב החלמת העור של המטופל.

לחוששים ששואלים את עצמם אם הטיפול מתאים לחודשי הקיץ, התשובה היא כן. כחצי שעה מהטיפול ייתכן קצת אודם באיזור הפנים. בתקופה שלאחר הטיפול יש למרוח קרם הגנה ולהיחשף באופן אחראי ומבוקר לשמש. כך או כך, אין השפעה עונתית או סכנה גדולה יותר בקיץ בהשוואה לעונות אחרות.

לכן, אפשרי וניתן לבצע את הטיפול בצלקות אקנה בחודשי הקיץ ללא שום חשש מיעילות הטיפול או פגיעה נוספת בעור.

טיפול בצלקות ואקנה
דילוג לתוכן