יאיר גילוני
יאיר גילוני

הזרקות מילוי לפנים: למה אסור לכם לבצע 'קיצורי דרך'?

לאחרונה שודרה בערוץ 2 כתבה של הכתבת לי אברמוביץ' ובה נסקרה תעשיית ההזרקות לפנים, תחום שגדל מדי שנה ומעניין לא מעט נשים. אלא שבכתבה נסקרו גם הצדדים הפחות נעימים בתחום. כל הצדדים הללו היו יכולים להימנע, לו אותן נשים שהתראיינו לכתבה, היו פונות לרופא העוסק ברפואה אסתטית בתור עיסוקו הראשי. הנה כמה דוגמאות לסוגיות שהופיעו בכתבה:

  • חומרי מילוי מזויפים – כידוע, חומרי מילוי קמטים רבים קיימים בשוק, ואחד הנפוצים שבהם הוא חומצה היאלורונית. בכתבה נאמר כי בשוק קיימים לא מעט חומרי מילוי מזויפים שנמכרים במחירים זולים יותר (ואפילו באתר עלי אקספרס), אך עלולים לגרום לנזקים למטופלות. פנייה אל רופא העוסק באסתטיקה ובייחוד אל מרפאת ד"ר גילוני, מבטיחה כי החומרים המוזרקים הם בין האיכותיים והטובים שיש בשוק.
  • תוצאות לא משביעות רצון – חלק מהמקרים שנסקרו בכתבה התמקדו בביצוע מילוי קמטים על ידי מי שאינם רופאים או מי שרפואה אסתטית אינו עיסוקם הראשי. בעקבות הטיפולים, התלוננו הנשים על כך שהתוצאות שהתקבלו 'הרסו' את פניהן ויצרו מראה פחות אסתטי משהיה. לכן, חשוב מאוד להגיע למרפאה אסתטית, לדון עם הרופא בטיפול מילוי הקמטים הדרוש ולבצע אותו בצורה המיטבית, כפי שהרופא המנוסה יודע.
  • קיצורי דרך – בעידן האינטרנט, כיום ניתן אפילו להזמין את חומרי המילוי ולצפות בסרטוני הדרכה שמראים כיצד יש לכאורה להזריק אותם. כמובן שקיצורי דרך כאלו צפויים להוביל לתוצאות לא אסתטיות, להזרקת חומרים שאינם איכותיים ועלולים להזיק, והדבר פשוט מסוכן.

המסקנה היא שבתחום הרפואה האסתטית, ובמיוחד בכל הקשור לפנים שהם חלק מרכזי, מילוי קמטים עושים רק אצל רופאים בעלי ניסיון ברפואה אסתטית, ללא קיצורי דרך למיניהם.

צפו בקדימון לכתבה ששודר ב'תכנית חיסכון':

דילוג לתוכן