יאיר גילוני
יאיר גילוני

הזרקת חומרי מילוי בשיתוף פעולה עם המטופלים

כמו נשים רבות אחרות, גם את מרגישה שהקמטים בצידי האף בולטים יותר עם השנים, וגם את שמעת על הפתרונות המצוינים שמספקת הרפואה האסתטית. לכן, את מגיעה לרופא בתחום כדי לעבור מילוי קמטים. במקרים כאלו אני נתקל לא מעט – והפתרון להם, לעתים, כלל לא מתמקד באזור הקמטים עצמם.

1

לרוב במקרים אלו, אני מסביר למטופלת שצריך לבצע הזרקת מילוי לפנים באזור הלחיים. הסיבה לכך היא שכאשר יש נפח בלחיים, הדבר מותח את השקעים שבצידי האף. רק אם יש צורך, מבוצע באזור השקעים מילוי קמטים, תוך שימוש מינימלי בחומר מילוי. יש לציין שבאזור הגילאים 45-50, יש ירידה באלסטיות ובכמות השומן התת עורי באזור זה, מה שמביא למראה המאופיין בפחות נפח.

אלא שבמקרים לא מעטים, נתקלתי בפחד מצד המטופלת, ממילוי נפח מתחת לעצמות הלחי, על אף שמדובר במיקום 'קלאסי' לביצוע הטיפול. אותו פחד מגיע שכן המטופלות נתקלות בטלוויזיה בידועניות ('סלבס') שעוברות את הטיפולים האלו על ידי רופאים, אך כמות חומר המילוי שמוחדרת לפנים גדולה מאוד, ועצמות הלחי עולות לכיוון העיניים. כמובן, שזה לא צריך לקרות – ומתוקף תפקידי אני נוהג להרגיע את אותן נשים ומבהיר שזו לא מטרת הטיפול באזור הלחיים.

ההתגברות על הפחד ושיתוף הפעולה

באחד המקרים הגיעה אישה לטיפול מילוי קמטים בצידי האף, ופחדה מכך שיש להזריק חומר מילוי לאזור הלחיים. כרופא הנוהג לשתף את מטופליו בנעשה, התחלנו בביצוע הטיפול בשיתוף פעולה מלא: לאחר כמה רגעים עצרנו כדי לבחון את התוצאה בזמן אמת ולבחור אם להמשיך, כל זאת לשביעות רצונה של המטופלת. שיתוף הפעולה הזה חשוב מאוד בעיניי – הוא מקנה ביטחון ומעניק למטופלת את המראה הרצוי מבחינתה.

כדי להבחין בהבדל שיוצר הטיפול, בדרך כלל הטיפול מבוצע בצד אחד של הפנים בלבד, ולאחר שהמטופלת מבחינה בהבדלים בין הצדדים, ממשיכים לצד השני. אחרת – המטופלת עלולה שלא להבחין בהבדל שיוצר טיפול מילוי קמטים. רוב המקרים מצריכים שני טיפולים, בהפרש של כשבוע אחד מהשני: בפעם הראשונה מדובר בטיפול המרכזי, ולאחר מכן, בטיפול הנוסף, מבוצע עיצוב נוסף של האזור המטופל ותיקונים קלים.

מילת המפתח – מראה טבעי

מנגד, ישנם מטופלים ומטופלות שמנסים 'ליצור' לעצמם טיפולים, על אף שאינם זקוקים כלל לטיפולי אסתטיקה רפואית. לדוגמא, לפני כמה ימים הגיע למרפאה בחור עם א-סימטריה קלה ביותר באזור הפנים, שהיה מעוניין בביצוע טיפולי מילוי רבים, בגלל המראה שלו, לדבריו. אותו מטופל חיפש ומצא 'בעיות' בפניו, אבל בסופו של דבר, כמו שאני משתף פעולה עם רצון המטופל, היה חשוב גם לעצור ולבצע את הטיפולים שאכן נדרשים, ולא מעבר לכך.

לכן, אם נסכם, חשוב לשתף את המטופלים והמטופלות בטיפולי הזרקת מילוי לפנים, ולעשות זאת לשביעות רצונם. עם זאת, במקרה שרצון המטופל אינו מחויב המציאות, אמליץ שלא לבצע את הטיפול, או לבצעו בצורה מצומצמת ביותר, בהתאם למצב.

דילוג לתוכן