יאיר גילוני
יאיר גילוני

בעקבות תחקיר ערוץ 10: המסת שומן בקור – איך עושים את זה נכון?

בשבוע שעבר שודר בערוץ 10 תחקיר על תופעות הלוואי שעלולות לפרוץ אצל מטופלות בהמסת שומן בקור בעקבות חיקויים של מכשירים שמיובאים מארצות המזרח ומאירופה. כיום כמעט לכל קוסמטיקאית יש מכשיר שמקפיא אזורים בגוף עד למינוס 15 מעלות, כשההבטחה היא ולהעלים שומן ולהצר היקפים באמצעות טיפול חדשני, שהגיע לארץ לפני כ-3 שנים ע"י ד"ר יאיר גילוני.

את החיקויים ניתן לרכוש באתרים כמו "עלי באבא" בעלות של אלפי דולרים בלבד, וניתן למצוא אותם ברוב מכוני היופי בארץ. איך נזהרים מחיקויים? איפה מומלץ לעשות טיפול להצרת היקפים באמצעות קור ומה ההבדל בין המכשירים השונים? ד"ר יאיר גילוני, עם כל התשובות בעקבות תחקיר "ברקוד".

המסת שומן תחקיר יאיר גילוני
לחצו לכתבה

כפי שמצויין בכתבה בתכנית "ברקוד", המתייחסת לנזקים החמורים שעלולים להופיע לאחר טיפול של המסת שומן בקור, תופעות הלוואי נפוצות אך ורק במכשירים שאין להם תו תקן של ה- FDA – מנהל הרגולציה האמריקאי – שנמצאות ללא שום השגחה של רופא מומחה ועלולות לגרום נזק רב לגוף המטופל. מכשירים אלה, שניתן לקנות באתרים סיניים כאלה ואחרים במחירים מוזלים, יכולים להקפיא אזורים בגוף עד למינוס 15 מעלות והנזק הוא עצום לגוף המטופל. המכשיר היחיד בעל תו תקן ה-FDA הוא מכשיר ה-Zeltiq, אשר נבדק ואושר כי אין לו תופעות לוואי כמו כוויות קור, וכן כי רמת השומנים בדם והאנזימים בכבד אינם מושפעים בגלל הטיפול.
ד"ר גילוני, שהיה הראשון לייבא את המכשיר לישראל מספר כי המכשיר האמריקאי, zeltiq, הוא המתקדם ביותר בעולם והוא מעניק ביטחון בביצוע הן לרופא המטפל והן למטופל.

המסת שומן בקור – איך עושים את זה נכון?

ד"ר גילוני ייבא את המכשיר הרפואי לראשונה לישראל לפני מעל 3 שנים, הוא בעל ניסיון עשיר בתחום ומכיר את כל תופעות הלוואי הנגרמות במהלך טיפול עקב שימוש במכשירים זולים יותר, שנמצאים לרוב במכוני קוסמטיקה. במרפאתו הוא מטפל באמצעות מכשיר ה-Zeltiq . מכשיר זה הוא המכשיר היחיד בעל ידיות מיוחדות שיכולות לטפל באזורים בעייתיים בגוף (למשל: אגן חיצוני). בנוסף, הטמפרטורות במכשיר הן קבועות ומדוייקות בהתאם לטמפרטורות שהגוף יכול לקבל, ולכן לא יכולות לפגוע בגוף וליצור כוויות קור, בניגוד למכשירים המיוצרים באירופה ובארצות המזרח.

האם כדאי לעשות טיפול במכון יופי או אצל רופא מומחה?

"ה-Zeltiq אינו נמכר למכוני יופי", אומר ד"ר גילוני, "מכון יופי יכול להחזיק במכשיר זה אך ורק אם יש רופא אחראי על המוצר. מי שלא משתמש במכשיר זה, משתמש בחיקוי ואני מאוד ממליץ לא לקחת את הסיכון. תו תקן ה-FDA הוא מאוד חשוב במכשירים כאלה, בגלל הסיכוי הגבוה לתופעות לוואי במכשירים לא מקוריים. הטיפול במכשיר ה-Zeltiq, כפי שאני מציע במרפאתי הוא המומלץ ביותר. אומנם הוא יקר יותר, אבל כשזה מגיע לתופעות לוואי חמורות שיכולות להוביל את המטופל למיון – אסור להסתכן".

צפו בד"ר יאיר גילוני מסביר על המסת שומן בקור במסגרת כנס קוסמטיקאיות:

 

 

דילוג לתוכן