יאיר גילוני
יאיר גילוני

המסת שומן בקור – השיטה שלא תגרום לנזק בעור

הצרת היקפים על ידי המסת שומן בקור היא בלי ספק השיטה המוצלחת ביותר מבין כל השיטות להיפטרות מהשומן המיותר, מטעמים רבים. לשיטה יתרונות על פני שיטות אחרות, והפעם אתרכז ביתרונות הקשורים להשפעות על הגוף במהלך הטיפול ולאחריו.

נתחיל בעובדה שהרס תא שומן יכול להתרחש על ידי חימום ועל ידי קירור. טיפולים וניתוחים להסרת שומן באמצעות חום טובים ויעילים, אבל בעלי תופעות לוואי, משום שרקמות אחרות עלולות להיפגע במהלך הטיפול. כשמדובר בניתוח פולשני, ההיפטרות מהשומן דורשת גם זמן החלמה.

לפני ואחרי המסת שומן בקור
לפני ואחרי המסת שומן בקור (מתוך אתר coolsculpting)

ברגע שנכנסים מתחת לעור עם מכשירים אחרים במטרה לבצע המסת שומן, ניתן לגרום להרס ולנמק של העור. כך לדוגמא, גלי הקול אמנם מחממים את רקמת השומן וממיסים אותה ומדובר בשיטה טובה, אך פולשנית ובעלת תופעות לוואי. במקרה של שאיבת שומן מדובר בהוצאת השומן בכוח, ולאחר הטיפול הפולשני הזה, ברור שהעור באזור המטופל לא יהיה חלק.

המסת שומן בקור לא נכנסת מתחת לעור, והדבר חשוב מאוד. בניגוד לחום, הקור אינו פוגע אלא בתאי השומן. כל התהליך מתבצע בעומק של סנטימטר וחצי, ואין פגיעה באברים פנימיים שנמצאים בתוך חלל הבטן. המסת שומן בקור מתאימה לכל אותם נשים וגברים שלא מעוניינים בחדר ניתוח, בחורים ונקבים, בתפרים או בזמן התאוששות. אמנם לאחר הטיפול יהיה האזור קצת אדום וקר, אבל הדבר לא משפיע כלל על סדר היום ונעלם לגמרי אחרי פרק זמן קצר.

התוצאות הטובות ביותר המושגות כיום – הן באמצעות קירור. מניסיוני כמטפל בשיטה זו, ברוב מוחלט של המקרים, מתקבלות תוצאות טובות מאוד, תלוי במטופל. יש לציין כי אצל נשים וגברים בגיל צעיר, התגובה לטיפול תהיה טובה יותר.

דילוג לתוכן