יאיר גילוני
יאיר גילוני

הסרת קלואידים מהאוזן – לפני ואחרי טיפול באמצעות פלסמה

קלואידים, אותם נגעים לא אסתטיים שמפריעים לחזות החיצונית של האדם, הינם תופעה המוכרת במשך עשרות שנים. הם יכולים להופיע במקומות שונים בגוף, והם מזכירים בצורתם מעין "בלוטות" עגולות ובולטות מעל פני העור.

אנחנו לא יודעים מהי הסיבה שבעקבותיה הקלואידים מופיעים, אך אנחנו יודעים שהם יכולים להופיע בעקבות מגוון סיבות כמו ניתוח, פגיעה או פציעה באותו אזור של הקלואיד. הגוף נלחם באותה פגיעה (אפילו ממחט), והגוף מצמיח מעין צלקת בולטת, וישנם גם מקרים בהם אין פציעה או פגע. כמו כן, אצל צעירים הקלואיד יכול להופיע בין היתר בשל פירסינג או עגילים באוזניים. גם לאקנה תפקיד במקרה הזה, ואקנה יכול לגרום לקלואידים – לכן גם גברים וגם נשים יכולים לסבול ממנו, ללא קשר לגיל שלהם.

מעניין לראות כי אצל כל מטופל, הקלואידים שונים במקצת – יש כאלה הסובלים מקלואיד אחד גדול, ויש כאלה הסובלים ממספר קלואידים קטנים המפוזרים על פני השטח.

איך מסירים קלואידים?

בעבר ניסו לעקור את הקלואיד על ידי חתך, מה שהתברר כדבר חסר תועלת, והקלואיד חזר ואף גדל ממה שהיה בעבר. נסיונות להעלימו באמצעות לייזר או בהזרקת חנקן בקור הניבו תוצאות פושרות למדי עם תועלת מוגבלת ביותר. ברחבי העולם מבצעים טיפולים גם באמצעות הזרקת סטרואידים, כשהתוצאות של פעולה זו גורמות רק להשטחה של הקלואיד בלבד. לסיכום, הטיפול בהזרקות הוכח כלא יעיל או מועיל, וגם אם כן, הוא רק משטיח מעט את הקלואיד עצמו ולא מעלים אותו.

במרכז הרפואי לבריאות העור, ד"ר גילוני משתמש במכשיר הפלקסר האיטלקי המפורסם והידוע, לצורך הסרת והעלמת אותם קלואידים המפריעים אסתטית למטופלים. התוצאות לאחר טיפול באנרגית הפלסמה ובמכשיר הפלקסר גבוהות למדי, ועומדות על קרוב ל-100% הצלחה כאשר מדובר על קלואיד באוזן.

ד”ר יאיר גילוני מספר כי “להעלמת הקלואידים בדרך כלל נדרש טיפול אחד עד שניים. בטיפול בקלואיד באוזן מורידים תוך כדי אידוי את הקלואיד, עד אשר הקלואיד נעלם לגמרי, ומגיעים לרקמה בריאה ואמיתית. לאחר הטיפול, העור חוזר להיות שטוח, אסתטי ונאה. באוזניים הטיפול מוצלח מאוד, אך חשוב לציין כי בכל הנוגע לקלואידים בגב, בחזה ובכתפיים, שם הקלואידים מעט יותר עקשניים ודורשים טיפול מסיבי, וגם אחריו הם לא תמיד נעלמים לגמרי”.

קלואיד 2

"במקרים כאשר הקלואיד מופיע על הגב, על החזה או על הכתפיים, אני נוהג לטפל בקלואיד אחד, ובמידה ותוך 3 חודשים אין חזרה של הקלואיד, ניתן להמשיך לקלואיד הבא. המטרה היא לראות שהתוצאה נשמרת מינימום 3 חודשים. אמנם זו לא ערובה לאי חזרת הקלואיד, אך בהשוואה לטיפולים אחרים, זה הטיפול שיכול לתת את התוצאה הטובה ביותר. במידה והקלואיד חוזר, מפסיקים את הטיפול".

העלמת קלואידים כואבת?

טיפול להעלמת קלואידים נעשה באילחוש מקומי ואינו מורגש כלל. כדאי לדעת שלא מדובר בחתכים ותפרים אלא באידוי הריקמה הצלקתית עד הגעתה לרקמה בריאה, שמעניקה מראה חלק לעור כמו בעבר.

כמה עולה טיפול להסרת קלואידים?

משך הטיפול משתנה בהתאם לגודל הקלואיד ויכול לארוך בין 40 דקות ל-3 שעות. במרכז הרפואי לבריאות העור מתייחסים גם לעלות הטיפול בקלואידים, ולכן לא מבצעים טיפול על כל הקלואידים שזו עלות גבוהה, אלא על קלואיד אחד בודד שעלות הטיפול היא יחסית נמוכה. במידה והתוצאות חיוביות, ניתן להמשיך לטיפול בקלואידים הבאים

דילוג לתוכן