יאיר גילוני
יאיר גילוני

הצרת היקפים לספורטאים באמצעות המסת שומן בקור

כאשר חושבים על טיפול הצרת היקפים, אחד הדברים שעולים בראש הוא דמות מעט מלאה, אולי עגלגלה, שמנסה להיפטר מהשומן המיותר. ואכן, חלק מהטיפולים שנועדו להצר היקפים, נועדו לאותם אנשים בעלי אזורים ספציפיים בגוף שבהם שומן מיותר ואותם קשה מאוד להעלים בדרכים ה'רגילות' – דיאטה או ספורט. עם זאת, ההגדרה של המועמדים הקלאסיים להצרת היקפים היא אנשים שאינם שמנים, אך בעלי ריכוז שומן שממנו הם לא מצליחים להיפטר.

לכן, קבוצה מסוימת של אנשים, שלה מספר הטיפול מענה, היא אוכלוסיית הספורטאים, או האנשים שעוסקים בספורט באופן קבוע, בין אם כעיסוק ראשי או כדרך חיים. אוכלוסייה זו בדרך כלל נהנית מתזונה בריאה ומהרגלי ספורט יומיומיים, אך במקרים מסוימים עלול להיות אזור שומני מסוים שנותר 'תקוע' במקומו. בארצות הברית למשל, פורסם לאחרונה כי ספורטאים רבים פונים לביצוע המסת שומן בקור על מנת להיפטר ממצבורי השומן האלו.

על הטיפול ואוכלוסיית הספורטאים

גם עבור ספורטאים - טיפול הצרת היקפים

המסת שומן בקור היא טיפול לא פולשני ובטוח, שמקפיא והורס עד 25% מתאי השומן באזור הטיפול, תוך שימוש בטכנולוגיית קריוליפוליזיס (הרס תאי שומן). בשבועות שלאחר הטיפול, תאי השומן שנהרסו מסולקים מהגוף באמצעות מערכת השתן והאזור הופך לחטוב ובעל מראה טבעי יותר, בייחוד כאשר מדובר בספורטאים. מדובר בטיפול פורץ דרך שממנו נהנים רבים בישראל ובעולם, אך חשוב להדגיש שהוא אינו נועד למטופלים שרוצים להפחית במשקל. "המועמדים שעתידים להפיק תועלת מרבית מהטיפול הם כאלו שנמצאים סביב משקל תקין, אך סובלים מאזורים קטנים שמאופיינים בשומן, לדוגמא: בבטן, בירכיים ואפילו בידיים.

מכיוון שטיפול הצרת היקפים מבוצע בהצלחה רבה במטופלים בעלי משקל תקין, בארצות הברית החלו להציע טיפול זה עבור ספורטאים ומצאו כי מדובר בדרך פעולה מנצחת. אחת הרופאות המטפלת בשיטה מאורגון שבארה"ב טענה: "באזור שלנו יש המון ספורטאים: חובבי טיולים, ספורט אתגרי וטריאתלטים ואפילו כאלו שעוסקים בכך כדי ליהנות. מסתבר שאפילו אצל אנשים חטובים, יכולים להיות מצבורי שומן, במיוחד כאשר הם מתבגרים".

"טיפוסים ספורטיביים בדרך כלל לא סובלים מכמויות שומן גבוהות בגופם, אבל לא לעולם חוסן", ציינה הרופאה. "עם ההתבגרות, דיאטות ותרגילים מסוימים לא יעזרו להעלים את השומן באזורים מסוימים בגוף. המסת שומן בקור יכולה לטפל בכך. לאחר הטיפול, אותם ספורטאים יכולים לחזור לפעילות הרגילה שלהם בלי הפרעות. לאחר הטיפול, אם ממשיכים לאכול נכון ושומרים על שגרת אימונים, התוצאות נראות טוב יותר ולאורך זמן ארוך. עבור ספורטאים, השיטה הזו מתאימה מאוד".

האלטרנטיבה הטובה ביותר

רופא אחר העוסק באסתטיקה, ציין כי האלטרנטיבה במקום המסת שומן בקור, היא שאיבת שומן. אמנם בשיטה זו ישנה שאיבה של הרבה יותר שומן, אך היא מצריכה זמן התאוששות ארוך יותר ובנוסף נותרת צלקת. ספורטאים "רבים לא מעוניינים בהתאוששות ארוכה ורוצים לחזור לשגרה מהר, לכן הצרת היקפים באמצעות המסת שומן בקור מעולה עבורם", הוא ציין.

צפו: ד"ר גילוני מציג את המכשיר שבאמצעותו מבוצע הטיפול

דילוג לתוכן