יאיר גילוני
יאיר גילוני

השתלת שיער לאחר טיפולים כימיים

נשירת שיער היא אחת מתופעות הלוואי הבולטות והכאובות יותר של הטיפול הכימותרפי עקב מחלת הסרטן. הטיפול הכימותרפי גורם, בין היתר, לקצב התרבות מהיר מהרגיל של תאי השיער בגוף האדם, מה שגורם לתחלופת שיער מהירה יותר וכתוצאה מכך לנשירת שיער באופן חלקי או מלא.

לבסוף, עם סיום הטיפולים הכימותרפיים השיער אמור לחזור לקצב הצמיחה הרגיל שלו תוך מספר חודשים ספורים, אך עם זאת חשוב לזכור, שקצב צמיחת השיער לאחר הטיפולים לא תמיד תואם את צמיחת השיער לפני הטיפולים ובנוסף יכולים להתרחש שינויים בצבע השיער או בצורתו.

איך מתמודדים עם נשירת השיער בטיפולים כימיים?

ישנם לא מעט דרכים להתמודד עם נשירת שיער בקרב חולי סרטן, על מנת לגרום להם להרגיש טוב יותר נפשית ולהיראות טוב יותר אסתטית. הפתרונות הנפוצים הם בין היתר: להשתמש בכיסוי ראש, פאה, הדבקות שיער, כובעים, ואף טיפולים של השתלות שיער, כמו אלה המתבצעים במרפאתו של ד"ר יאיר גילוני.

מה היתרונות של השתלת שיער לאחר הטיפולים הכימיים?

להשתלות שיער לאחר הטיפולים הכימותרפיים יש יתרונות רבים. ראשית, התוצאה הסופית גורמת למטופל להרגיש טוב יותר אחרי הטיפולים, שכן בגמר הטיפול כבר יש תוצאות ואין צורך לחכות חודשיים – שלושה עד להופעת שיער כפי שקורה כשהמטופל מחכה שהשיער יצמח לו חזרה.

בנוסף, לאחר הטיפול משתילים 300-400 שערות והקרקפת מתמלאת שיער במהירות, וגם התאמת הצבע נעשית באופן מדויק. סוג הטיפול הוא מהפכני וחדשני בתחום השתלות השיער, המאפשרת למטופל חזרה מהירה לשגרה עם סיום הטיפולים הכימותרפיים.

דילוג לתוכן