לפני אחרי השתלת שיער
יאיר גילוני
יאיר גילוני

השתלת שיער סינתטי – יתרונות וחסרונות לפני הטיפול

גברים ונשים רבים סובלים מדלילות שיער ומחפשים פתרונות כדי להתמודד עם הנשירה המוגברת. השתלת שיער סינתטי שנחתה במרכז הרפואי לבריאות העור לפני מספר שנים, הפכה מאז לאחת השיטות המרכזיות להתמודדות עם שיער דליל. מכיוון שמגיעים אלינו הרבה מאוד גברים ונשים שתוהים מה הפלוסים והמינוסים בשיטה, השתדלנו לרכז זאת עבורכם כאן. בתהליך יש המון יתרונות, אבל גם נקודות שחשוב לקחת בחשבון.

יתרונות

  1. הליך קצר ללא צורך ביציאה מהארץ – ניתן לבצע את ההשתלה בטיפול אחד או במספר טיפולים בודדים, על ידי רופא מנוסה וזאת מבלי להחתים דרכון.
  2. מראה השיער – השיער מגיע באורכים, בגוונים ובצורות שונות. כך למשל, אפשר ליהנות משיער בלונדיני, שחור ואפילו לבן, בין אם הוא מתולתל או קצר וחלק, כך שכל אחד ואחת יכולים למצוא את השיער המתאים להם.
  3. ניתן לבחור את כמות השיערות המושתלות – בתיאום עם הרופא המטפל, ניתן להבין כמה שיערות מומלץ להשתיל במסגרת הטיפולים, בהתאם לדרישה, וכך לקבל את המראה הרצוי.
  4. מראה שיער טבעי – ניתן להתרשם ממגוון תמונות לפני ואחרי של טיפולים שבוצעו במרכז הרפואי לבריאות העור. בתמונות אלה לא ניכר הבדל בין מראה השיער הטבעי למראה השיער הסינתטי שהושתל.
  5. אין תלות בזקיקי השיער – בניגוד להשתלת שיער בשיטת FUE שנעשית בדרך כלל בטורקיה, השתלת שיער סינתטי לא תלויה ביכולת להפיק זקיקי שיער מראשו של התורם. במילים אחרות, ניתן לבצע את הטיפול גם בראשם של אנשים קירחים וגם לאנשים שסובלים מדלילות שיער או התקרחות.
  6. צבע השיער – שיער סינתטי שומר על צבעו לאורך זמן, בניגוד לשיער טבעי.

חסרונות (או: נקודות שיש לקחת בחשבון)

  1. נשירה מסוימת – השיער הסינתטי שהושתל באזורים הדלילים על הקרקפת, צפוי לנשור בקצב של כ-20% בשנה ויש לקחת זאת בחשבון. הדבר כמובן תלוי בתחזוקה ובנטיית השיער של המושתל/ת לנשירה טבעית.
  2. צורך בביצוע טיפול משמר אחת לתקופה – חשוב לזכור כי במקרים רבים, השיער הטבעי ממשיך בנסיגה ולכן, בדרך כלל אחת לשנה יהיה צורך לבצע טיפול משמר שבו תיבחן דלילות השיער ותבוצע השתלה של כ-150-200 שיערות שישלימו את הפער הקטן שנוצר.
  3. שטיפת השיער – לאחר כניסה לים, יש צורך לשטוף את השיער במים מתוקים, שכן מלחים המצויים במי הים עלולים להזיק במידת מה לשיער. בכל מקרה, המטופלים והמטופלות מקבלים הדרכה בנוגע לתחזוקת השיער לאחר ההשתלה.
  4. לא כולם מתאימים לטיפול – אחוז קטן מאוד מהמועמדים לטיפול עלולים שלא להתאים, מכיוון שגופם ידחה את השיערות (פצעים, כאבים ונפיחות באזור ההשתלה). לכן, מבוצע טיפול שבו מושתלות 100-150 שיערות בלבד כדי לוודא שהגוף לא דוחה אותן.
דילוג לתוכן