יאיר גילוני
יאיר גילוני

חומצה או סיליקון – ההמלצה של ד"ר יאיר גילוני לעיבוי ועיצוב שפתיים

הטרנד של עיבוי השפתיים איתנו כבר שנים, אולי כי הביקוש לשפתיים מושלמות לא מסתיים אף פעם. כעת משהחל הקיץ וההגבלה לעטות מסכה בשטח הפתוח הוסרה, הטיפול לעיצוב ועיבוי שפתיים הופך שוב לפופולרי. אם כן, חשוב שתדענה כל מי ששוקלות להגדיל ולעצב את שפתיהן מהי השיטה המומלצת לעשות כן. ד"ר יאיר גילוני, מבכירי הרופאים העוסקים ברפואה אסתטית בישראל ומדריך רופאים בכל תחומי האסתטיקה, מסביר מהן השיטות הקיימות ואיזו שיטה תניב תוצאות יפות וטובות יותר. 

שתי השיטות העיקריות הקיימות כיום הן בעזרת הזרקות, כאשר החומרים ביניהן שונים. באחת נעשה שימוש בחומצה היאלורונית, ואילו בשנייה נעשה שימוש בסיליקון. 

עיצוב שפתיים בעזרת סיליקון

הסיליקון הוא חומר קבוע המגיע בצורת שמן טהור ומוזרק במנות קטנות. הטיפול אורך כ-5-6 מפגשים בהם נעשות בהזרקות, כאשר בין טיפול לטיפול ישנה המתנה של כשבועיים. המרווח בין טיפול לטיפול מביא עמו יתרון אחד – והוא שהסיכון לתופעות לוואי פוחת משמעותית כך. עם זאת, ישנה חשיבות רבה לרופא המבצע את ההזרקות משום שהסיליקון הוא חומר קבוע , ולכן יש לבחור ברופא בעל ניסיון רב בתחום.

עיצוב שפתיים בעזרת חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא חומר זמני, המוזרק לשפה בטיפול אחד. החומצה מחזיקה מעמד כחצי שנה, ולאחר מכן נספגת בגוף. ניתן לראות את התוצאה באופן מיידי, והשימוש בה בטוח ביותר, בהנחה כמובן שהוא נעשה על ידי רופא מוסמך. תופעות הלוואי שעשויות להתעורר לאחר הטיפול קלות במקרה זה, וכוללות שטף דם ונפיחות במקום ההזרקה, שחולפים לאחר מספר ימים. 

שאלת מיליון הדולר - חומצה או סיליקון?

לכל אחד מהטיפולים יתרונות משלו. היתרון המשמעותי של החומצה ההיאלורונית הוא שניתן לראות את התוצאות באופן מיידי. היתרון של הסיליקון, הוא שהתוצאות נשארות קבועות לאורך השנים וכך יכולות לחסוך כסף שהיה מושקע בטיפולים חוזרים. בכל אחת מהאפשרויות, הדבר החשוב ביותר לזכור הוא לבחור ברופא מוסמך ובעל ניסיון. יש לזכור שלעתים דווקא התוצאות הזמניות עדיפות, שכן לא בהכרח תמיד נהיה מרוצות מהתוצאות לטווח הארוך.

ד"ר יאיר גילוני מהמרכז הרפואי לבריאות העור טוען שלא תמיד צריך לנפח את השפתיים מעבר לטעם הטוב: "אפשר להזריק ולהגדיל את השפתיים עד למימדים טבעיים וסולידיים, ולא כל מטופלת רוצה ללכת עם שפתיים מנופחות". 

בדיוק מסיבה זו, ד"ר גילוני בוחר את כמות החומר שיוזרק לשפתיים בשיתוף פעולה עם הלקוחה כבר בפגישת הייעוץ. ד"ר גילוני מציין כי ישנן מטופלות שמגיעות עם דעה קדומה שטיפול לעיצוב השפתיים חייב לנפח ולהגדיל משמעותית את השפתיים. הנה הוא מוכיח שמה שחשוב הוא האיכות ולא הכמות.

דילוג לתוכן