יאיר גילוני
יאיר גילוני

טיפול בהתקרחות? אל תתפתו להבטחות – בחרו רק ברופא העוסק בתחום!

maלאחרונה שודרה ב'תכנית הכלכלית' בערוץ 12 כתבה על אחד המרכזים לטיפולי שיער ואסתטיקה המבטיח תוצאות טובות בטיפולים השונים בנשירת השיער, אך בפועל התוצאות היו רחוקות מלהשביע את רצונם של מספר לקוחות, כפי שנטען בכתבה. בחלק מהמקרים לא רק שהטיפול בהתקרחות לא סייע, אלא אף חלה החמרה במצב ההתקרחות והנשירה התגברה.

במקרים אחרים, מגיעים המטופלים למרפאות או למרכזים קוסמטיים, גם הם לעתים מבטיחים רבות לגבי השיער, אך בפועל התוצאות אינן מגיעות והתסכול של המטופלים הולך וגובר. בנוסף, ברוב המקרים האדם המטפל הוא אינו רופא כלל.

בנוסף, ישנם כאלו שמנסים להשתמש בתכשירים שונים ומגוונים שנועדו לשפר את המצב ולהוות מעין טיפול בהתקרחות. גם יעילותם של חלק גדול מהתכשירים הללו, מוטלת בספק.

אז מה עושים כדי להתמודד עם נשירת שיער?

התקרחות ונשירת שיער - בעיה נפוצה מאוד
התקרחות ונשירת שיער – בעיה נפוצה מאוד

כמי שמכירים היטב את הטיפולים השונים המוצעים בתחום, אנו במרכז הרפואי לבריאות העור בראשותו של ד"ר יאיר גילוני, ממליצים לבדוק היטב מי הגוף שבו אתם אמורים לעבור טיפול בהתקרחות. ריכזנו כאן שלושה עקרונות חשובים שמומלץ לבדוק לפני שאתם מתחילים טיפול זה:

  • לכו רק לרופאים – חשבו על זה לרגע: האם כדאי לתלות את יהבכם במטפל שאיננו רופא? האם יהיה זה אחראי לאפשר לו לטפל בשיער שלכם? מומלץ לבצע טיפולים בנשירת שיער אך ורק על ידי רופאים מורשים בעלי תעודות רופא, ובמיוחד רצוי להגיע אל רופאים העוסקים בתחום זה ובתחום העור.
  • אל תתפתו להבטחות – מרכזים רבים לטיפול בשיער ומטפלים אחרים, נוטים לא פעם להבטיח הבטחות, מה שמעלה את רף הציפיות בקרב המטופלים. גם טיפולים המבוצעים על ידי רופאים בתחום השתלות השיער לא תמיד מספקים את ציפיות המטופלים. זכרו: רופא או מרכז רפואי המבטיח הצלחה מלאה אינו דובר אמת. לכן, רצוי לא לבחור במי שמבטיח לכם הצלחה.
  • בחרו במיטב הטכנולוגיות – בדקו מהם הטיפולים המתקדמים ביותר בתחום כיום. ישנם רופאים רבים העוסקים בנושא ההתקרחות ומטפלים תוך שימוש במיטב הטכנולוגיות המתקדמות בעולם. לשם כדאי לכם לכוון!

הטכנולוגיה היעילה ביותר כיום

Prp

המרכז הרפואי לבריאות העור מציע למטופליו טיפול בהתקרחות בשיטת PRP – פלזמה עשירה בטסיות. פלזמה זו המופקת מדמו של המטופל, מכילה גורמים האחראים על עידוד פעילויות בעור, הטיפול בה בטוח מאוד ובעל תוצאות טובות. לאחר לקיחת 20 מ"ל דם מהמטופל והפרדתו לכדוריות דם אדומות ולפלזמה עשירה ונקייה, מוזרקת הפלזמה לקרקפת.

הטיפול מוביל לעצירת נשירת השיער ולעידוד צמיחת השיער מחדש בתקופה שלאחר מכן. מומלץ לבצע את הטיפול אחת לשנה, או אחת למספר חודשים, כדי לשמור על התוצאה.

דילוג לתוכן