סימני מתיחה לבנים (אילוסטרציה)
יאיר גילוני
יאיר גילוני

טיפול בסימני מתיחה כדאי לעבור לפני הקיץ

אם עברת לידה לאחרונה, או אם את/ה השלתם כמה קילוגרמים ממשקל גופכם, קיים סיכוי סביר מאוד כי על גופכם, באזורים מסוימים, דוגמת הישבן, המותניים והירכיים, התפתחו סימני מתיחה. בעוד כמה חודשים יגיע הקיץ, וייתכן כי הסובלים והסובלות מסימני מתיחה, ירגישו חוסר נוחות להשיל את שכבות הבגדים שיחשפו את סימני המתיחה האלו.

טיפול בסימני מתיחה הוא פרוצדורה שאנו מבצעים במרכז הרפואי לבריאות העור מזה שנים רבות, והוא מבוסס על עקרון פשוט מאוד: הזרקת פחמן דו חמצני (CO2) אל אזור סימני המתיחה. מה ההיגיון בכך? הפחמן הדו חמצני הוא חומר שגופנו מסלק דרך מחזור הדם אל מערכת הנשימה שלנו.

כאשר מוזרק פחמן דו חמצני אל הגוף, במסגרת טיפול הסרת סימני מתיחה, מגיע דם אל אזור הסימנים. הדם, שתפקידו הוא לסלק את החומר מהגוף, מעשיר על הדרך את אזור סימני המתיחה בכלי דם קטנים, בחמצן ובחומרים נוספים, ואלו בונים רקמת חיבור באזור הסימנים. 

סימני מתיחה אדומים (בימין) מול סימני מתיחה לבנים (משמאל)
סימני מתיחה אדומים (מימין) מול סימני מתיחה לבנים (משמאל)

למה באביב ולא לקראת הקיץ?

הסיבה לכך פשוטה – כדי להגיע לתוצאות הנראות לעין, יש צורך בכ-10 טיפולים, פעם או פעמיים בשבוע. בדרך כלל, כבר אחרי כ-6 טיפולים, ניתן יהיה לראות שיפור במראה העור. ככל שמתקדמים בסדרת הטיפולים, הסיכוי לראות שיפור יהיה גבוה יותר. מכיוון שמדובר בתקופה של מספר שבועות, כדאי לבצע את הטיפול בחודשי האביב.

חשוב לדעת כי הטיפול האפקטיבי ביותר יהיה כאשר הגוונים של סימני המתיחה הם אדמדם-סגלגל, ולא לבן. בדרך כלל, הגוונים האלו יאפיינו את החודשים הראשונים להופעת סימני המתיחה. 

דילוג לתוכן