יאיר גילוני
יאיר גילוני

סוגי צלקות והטיפול בהן

כשאנחנו שומעים את הביטוי "פני צלקת", מיד עולה לנו בראש דמותו של אל פצ'ינו בסרט המאפיה, או סתם אסוציאציה של עבריין. אולם המציאות היא, שכל אחד ואחת מאיתנו, יכול לסבול מצלקות – שמקורן בניתוח או טיפול רפואי / קוסמטי.

צלקות הנותרות לאחר ניתוח או טיפול בפצעי אקנה מותירות תחושה לא נעימה מבחינה חיצונית. הטיפול באמצעות גלי הרדיו מטשטש אותן ומקנה תחושה נעימה יותר ובטחון במראה החיצוני.

טיפול בצלקות – עכשיו עם גלי רדיו

הטיפול בצלקות באמצעות גלי רדיו מוכיח את עצמו ברחבי העולם. מדובר בטיפול חדש יחסית, הנמצא בשימוש בחמש השנים האחרונות. המכשיר בעל הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם, פועל באמצעות גלי רדיו – RF והטכניקה מאפשרת טיפול בכל סוגי העור. גלי הרדיו חודרים לעומק העור ומחממים שכבה פנימית – מה שגורם לחידוש הקולגן והאלסטיות וכך ממלא את הצלקות. בעזרת גלי הרדיו ניתן לטפל בכל סוגי הצלקות – כאלה הנגרמות לאחר ניתוח  – בין אם זה בפנים או בשאר חלקי הגוף וצלקות לאחר פציעה.

צפו בד"ר יאיר גילוני מסביר על הסרת צלקות:

צלקות לאחר ניתוח

לרוב, לאחר ניתוחים מסוימים נותרת צלקת. כיום בעזרת טכניקת גלי הרדיו ניתן לטשטש את הצלקת ולעדן אותה כך שהיא תהיה פחות מודגשת. בין אם מדובר בצלקת טרייה או ישנה יותר. הטיפול בצלקות שלאחר ניתוח יכול להיעשות בצלקות שנותרו בניתוחי פנים או בשאר החלקים בגוף.

אופי הטיפול פשוט: מורחים חומר מאלחש כ-40 דקות לפני הטיפול ולאחר מכן מתחילים לטפל בעזרת גלי הרדיו. מדובר בטיפול קצר המתבצע אחת לחודש כאשר ברוב המכריע של המקרים מדובר בסך של 4-6 טיפולים, כמובן שמדובר בפונקציה של עומק הצלקת ובהתאם לכך מחליטים כמה טיפולים לבצע. מדובר בטיפול מקיף המסייע להחלמת העור לאחר ניתוח המותיר צלקות.

צלקות לאחר פצעי בגרות

לרוב, לאחר החלמה מפצעי בגרות נותרות צלקות בפנים. רוב החומרים בהם השתמשו עד כה למניעת צלקות אחרי אקנה, כגון פילינג כימי, מכני או לייזר מוחלפים בטיפול אפקטיבי המתאים לכל סוגי העור וגם לטיפולים בפנים.

הטיפול נעשה במרפאה אחת לחודש למשך תקופה של בין 4-6 טיפולים, תלוי בסוג הצלקת ובעומק שלה. הבדל נוסף בין טיפולים מתקשר לעוצמת האנרגיה המושקעת בכל צלקת וזה תלוי בחומרת הצלקת. הטיפול בצלקות לאחר פצעי בגרות מתאים לכל הגילאים.

לבסוף, ניתן לומר כי הטיפולים הללו עוזרים לטשטוש ועידון הצלקות כך שבקושי ישימו לב אליהן. הן מתאימות לכל גיל וכמעט ואינן כואבות הודות לחומר המאלחש אשר מורחים כ-40 דקות לפני הטיפול. בסיום הטיפול מורחים קרם הרגעה על המקום, קרם כדוגמת אלווורה וביציאה אל השמש מומלץ למרוח מקדם הגנה.

דילוג לתוכן