יאיר גילוני
יאיר גילוני

לא רק פנים: החוטים מסייעים במתיחת עור הצוואר

לאחרונה השתתפתי בכנס רופאים המטפלים בחוטי סילואט שנערך בברצלונה, ועסק בפרוצדורות מתקדמות לצוואר, לגבות ולבטן. בכנס נלמדו טכניקות הטיפול השונות ובוצעו הדגמות. השימוש העיקרי במרפאתי בחוטי הסילואט הוא בביצוע מתיחת פנים בחוטים – מדובר במתיחה עדינה וקלה המבוצעת על ידי החוטים הייחודיים באזורים שונים בפנים.

ד"ר גילוני בכנס בברצלונה
ד"ר גילוני בכנס בברצלונה

נא לא להתבלבל – לא מדובר בחוטים קוריאניים כאלו או אחרים המפורסמים באתרי האינטרנט ובעיתונים השונים. חוטי הסילואט מתוצרת ארצות הברית שונים לחלוטין – הם מוחדרים מתחת לעור באופן שונה ויעילים לטווח ארוך – שנה וחצי עד שנתיים. בנוסף, חוטים אלו עברו את אישור ה-FDA האמריקאי.

עוד לפני ההגעה לכנס, ידעתי שחוטי הסילואט תפסו תאוצה בשנה האחרונה, אך לא ידעתי עד כמה. רק לשם השוואה – בשנה שעברה הגיעו לכנס כ-300 רופאים מרחבי העולם. בכנס האחרון נכחו כ-1,300 רופאים מ-41 מדינות (מתוכם 10 מישראל).

הרמת גבות בחוטים

הרמת גבות יכולה להתבצע כחלק מטיפול מתיחת פנים בחוטים והיא מרימה את השליש החיצוני של הגבות למראה אסתטי יותר. מניסיוני בתחום, קיימים ניסיונות של רופאים להרים גבות וזוויות גבה באמצעות הזרקת בוטוקס, אך הדבר לא תמיד מצליח באזור זה. לעתים גבה אחת עולה ואחת לא ובמקרים מסוימים האפקט שנוצר הוא דווקא הפוך, על כן הזרקה של  בוטוקס איננה הפתרון האופטימלי במקרים מסוג זה. אם כבר מתקבל האפקט הרצוי, הוא אינו נשמר לאורך זמן (שלושה חודשים בלבד). לעומת זאת, הרמת גבות כחלק ממתיחת פנים בחוטים, מחזיקה בין שנה וחצי לשנתיים, ובדרך כלל מתאפיינת בדיוק ובסימטריה מקסימליים.

מתיחת צוואר בחוטים

הרמת גבות בחוטים
הרמת גבות בחוטים

אפשר לומר בוודאות כי הצוואר הוא נקודת התורפה של האתסטיקה. עד היום לא נמצאו טיפולים משביעי רצון לצוואר, למעט ניתוחים. גם כאשר מחליטים לבצע ניתוח, מדובר בניתוחים לא קלים ולא מוצלחים במיוחד. בכל מקרה, נשים נרתעות מפני ניתוח בצוואר ומשתמשות בתכשירי קוסמטיקה כדי להקל במעט על המצב. מגיל 40 ומעלה ניתן לראות את נפילת העור וטיפול כבר בשלב זה נחשב למצוין ודוחה כל צורך בניתוח. הטיפול נכון ומתאים לנשים שלא מעוניינות לבצע ניתוח בצוואר.

חוטים לצוואר הם הפתרון הנכון והטוב ביותר עבורכן. הפעולה נעשית על ידי מתיחת אזור הצוואר מהסנטר ומטה לכיוון האוזן. מדובר בטכניקה קלה וכאשר היא נעשית על ידי רופא מנוסה, היא מניבה תוצאות מעולות. עם זאת, טיפול מתיחת צוואר בחוטים בעייתי עבור נשים בעלות עודף עור רציני.

דילוג לתוכן