יאיר גילוני
יאיר גילוני

מהו הגיל המומלץ ביותר לטיפול מילוי קמטים?

טיפולי אסתטיקה של מתיחה או מילוי קמטים נעשים לפופולרים יותר ויותר בעולם, במיוחד לקהל הנשים אך לא רק. יחד עם זאת, נראה שבמדינות מסוימות המודעות לטיפולים, לאפקטיביות שלהם ולמועד בו הם נעשים, גדולה יותר ממדינות אחרות. מה הסיבות לכך ומה המצב בישראל?

 

להבדיל מישראל, באירופה ובמזרח אירופה אנשים נוטים לטפל בקמטים בשלב הרבה יותר מוקדם בחיים.

האוכלוסייה האירופאית דואגת להגיע לטיפולים כאלו כבר בגילאי של 38 – 40 ואפילו מוקדם יותר. בארץ לעומת זאת, רוב הנשים שמגיעות הן סביב הגילאים של 55 – 65. הבעיה היא כזו: כאשר מגיעים לגילאים האלה, לא משנה מהם סוגי הטיפול, בין אם זו חומצה היאלורונית או רדיאס או אפילו חוטים, הם כולם לוקים בחסר.

 

למה בישראל הלקוחות פחות מרוצים?

אנחנו יכולים לראות בישראל הרבה נדידה של מטופלות מרופא אחד לשני, עקב חוסר שביעות רצון. רצוי לציין כבר עכשיו, הרוב המוחלט של הרופאים העוסקים בנושא זה בארץ, יודעים את העבודה בצורה טובה מאוד, אבל לא תמיד אפשר לספק או לרצות את אישה שהיא בת 60 מבחינת הטיפול, כמו שניתן לרצות אישה בגיל 40. הסיבה לכך היא שבגיל צעיר, הטיפול הוא יותר אפקטיבי ויותר משמעותי, לכן וטוב יותר להתחיל בתהליך כזה בגילאים צעירים יותר ולא להיזכר בגילאים מאוחרים.

הגיל המומלץ היום בתחום הזה הוא 35. בגילאים כאלו אין צורך בהרבה חומר מילוי, לכן החומר המוזרק הוא מועט. כמו כן,  לא צריך להשתמש בהרבה מזרקים על מנת להגיע לתוצאות מצויינות. זה נכון, אפשר לבצע עבודת מילוי קמטים גם לנשים מבוגרות. הבעיה היא שכמות החומר והמזרקים תהיה יותר גדולה וגם כמות הטיפולים תהיה גדולה יותר. כל זה, עקב איבוד נפח בעור, גם נפח הקולגן יורדת עם השנים וגם העור עצמו צונח ונהיה פחות אלסטי.

 

שיטת הטיפול

השיטה בקליניקה היא קומבינציה של מילוי נפחים ושל מתיחת פנים בחוטים. מתיחת חוטים לבדה לא ממלאת נפח אלא רק מחזירה את הרקמה למקום שלה, או במילים אחרות – מעלים את העור. לאחר מכן מזריקי חומר מילוי שנותן נפח כדי שתהיה תוצאה יותר יפה. המסר המרכזי הוא לא לחכות לטיפול שנים על גבי שנים

השימור הטוב ביותר מתבצע תמיד עם טיפולים תקופתיים. הטיפול בפנים לא יכול להיות "מכה אחת וגמרנו". אולי זה מה שהרבה מטופלים היו רוצים, טיפול אחד ואז לא להגיע לכמה שנים אך זה פשוט לא עובד בצורה כזו. החוכמה היא להגיע לטיפול תקופתי לאחר תקופה של פחות משנה. במקרה כזה הכמויות של המילוי הן קטנות יותר והעור נשמר לתקופה ארוכה יותר. לכן המסר המרכזי הוא לא לחכות לטיפול שנים על גבי שנים, פשוט מאחר והטיפולים יהיו פחות אפקטיביים, יותר קשים ויותר יקרים.

 

יתרונות נוספים של טיפול קמטים תקופתי

הרוב הגדול של המטופלים, מעדיפים לבצע את המתיחה של הקמטים במראה כמה שיותר טבעי או במילים אחרות, ההעדפה של המטופלים היא שאנשים אחרים לא יבחינו שטיפול כלשהו נעשה מלכתחילה. אך כשמטופלת מגיעה לאחר שנים של הזנחה ומבקשת טיפול מהיר, אפשר להבין שטיפול רדיקלי יביא בסופו של דבר למראה רדיקלי. אי אפשר במצב כזה לבצע עבודה שתראה טבעית. במידה ומגיעים מטופלים עם מצב עור גרוע, כמות החומר שתידרש היא גבוהה ולכן המתיחה תהיה גלויה לעין.

לסיכום, אם עושים את טיפול של מילוי קמטים או מתיחת פנים בחוטים, מגיל צעיר ובאופן תקופתי ומועט, אנחנו שומרים על הקיים ובמראה טבעי יותר שנשמר לאורך זמן, ממש כמו בוטוקס שחייבים לשים כל 4 חודשים ולא פעם בשנה. כמובן שאין צורך להזריק חומר במידה ולא קיימת בעיה, אבל במידה ואישה מגיעה לגיל 35 או 40, היא יכולה להתחיל טיפולים והם יהיו אפקטיביים. אין צורך לחכות לגילאים מאוחרים יותר. 

דילוג לתוכן