יאיר גילוני
יאיר גילוני

מהי השיטה היעילה ביותר לעיבוי שפתיים?

מטופלות רבות המגיעות אל המרכז הרפואי לבריאות העור, מרבות לשאול שאלות על טיפולים מגוונים. אחד הטיפולים שהפכו בשנים האחרונות ליותר מבוקשים הוא עיבוי שפתיים. המידע ברחבי האינטרנט רחב וזמין, וישנן דרכים רבות לטפל באזור השפתיים, כולל שיטות מפוקפקות כמו גלי רדיו או קרמים משונים. בכל מקרה, ההמלצה הברורה היא שעם בריאות לא משחקים, ויש לבצע הליכים רפואיים כאלו אצל רופאים מנוסים, מקצועיים ומוכרים. 

בחלק מהטיפולים בעבר, היה נהוג להזריק סיליקון לשפתיים כדי לעבות ולהגדיל אותם, וגם היום נשארו כמה רופאים שמזריקים את החומר הזה. הוא זול ומתאים לכל כיס, אך הוא עלול לגרום לתוצאות פחות מחמיאות וטובות, וישנם דיווחים שאחרי כמה שנים הוא זז מעט ומעוות את המראה. מלבד זאת, הסיליקון נשאר בגוף ולא נעלם עם הזמן, אך בשל הסיכונים שהוא מכיל, הוא פחות מומלץ לשימוש כיום.

חומצה היאלורונית

השימוש בחומצה היאלורונית הפך לפופולרי ביותר בשנים האחרונות. הגמישות והיעילות שלה מוכיחים בכל טיפול תוצאות טובות, היא נשארת לטווח ארוך יחסית וקלה ליישום. בגופינו יש חומצה היאלורונית בכל זמן, אך עם הזמן הגוף מסוגל לייצר פחות חומצה, ולכן מופיעים פה ושם קמטים והנפחים יורדים מאזורים שונים, כמו השפתיים. החומצה נספגת לאט בעור, והיא מכילה מרכיבים שדומים מאד ביולוגית לחומצה בגוף האדם.

חסרונה של החומצה הוא שהיא אינה קבועה, והיא דורשת תחזוקה אחת לכמה חודשים. מכאן שגם האחזקה שלה יקרה יחסית, ונדרש לטפל באזור אחת לשנה או במועד שנקבע ע"י הרופא המטפל. עם זאת, מכיוון שהיא אינה קבועה ונספגת עם הזמן, המטופל יכול להחליט מתי להפסיק ולא לחדש את המראה שלו באזור מסוים בגוף. בכל מקרה, בין אם החלטתם לבחור בסיליקון או בחומצה היאלורונית, הגורם המקצועי הוא הדבר החשוב ביותר בתוך כל ההליך הרפואי. בחרו רופא מקצועי עם ניסיון וידע בתחום, קבלו המלצות, בדקו מטופלים קודמים, קראו חוות דעת והיו בטוחים שבחרתם ברופא הטוב ביותר שיש.

דילוג לתוכן