יאיר גילוני
יאיר גילוני

מה אתם צריכים לדעת על חומרי המילוי הזמניים?

לפני החגים, נשים רבות מעוניינות לחדש את עור הפנים שלהן ולכן מבצעות טיפולי מילוי קמטים ייעודיים להצערת המראה החיצוני. "כיום יש בעיה בשוק הזרקות המילוי לפנים: אנשים לא יודעים בדיוק מה מזריקים להם לפנים, מתי עושים זאת ולאן נכון להזריק", מסביר ד"ר יאיר גילוני, שבחר להציג מספר חומרי מילוי זמניים המוזרקים בהתאם למיקום הקמט ובהתאם לעומקו. "זו הסיבה שבגללה החומרים משתנים מהזרקה להזרקה וממקרה למקרה".

חומרים זמניים הם חומרים מתכלים שנשארים בגוף סביב שנה ואולי אף קצת יותר. חלק גדול מחומרים אלו עשויים חומצה היאלורונית – זהו חומר המצוי בגופנו ומתפרק בתוך כשנה. חלק אחר מהחומרים מחזיק יותר זמן והוא על בסיס סידן, כמו רדיאס.

חומצה היאלורונית

ישנם מספר סוגי מילוי המכילים חומצה היאלורונית. חומרים אלו הם בסמיכויות שונות – פרמטר חשוב בכל הקשור למילוי קמטים, שכן חומר דליל יותר יוזרק לקמטים עדינים, כמו צידי העיניים ולעתים גם אזור השפה התחתונה והסנטר. חומרים אלו קיימים בסמיכויות חזקות יותר, ואז נשתמש בהם לאזורים כמו צידי האף, זוויות הפה, מילוי שקעים באזור הלחיים ובניית סנטר וזוויות סנטר נפולות (לצד פתרונות נוספים שקיימים כיום).

חומרים סמיכים יותר

בסרטון שלפניכם ניתן לראות שתי דוגמאות לחומרים בעלי סמיכות רבה יותר: רדיאס – המבוסס על סידן. חומר אחר הוא רסטילן SubQ – חומר סמיך המופיע גם במזרקים גדולים יותר. עם חומר זה אפשר להיכנס לעומק ולייצר עצמות לחיים גבוהות שנותנות ארשת פנים צעירה ונעימה.

מקרולן

זהו חומר זמני שאיתו משתמשים בבנייה של כפות ידיים, בעיקר במקרים של נשים מבוגרות, אצלן בולטים ורידים ועצמות. הזרקת מילוי לכפות הידיים בונה בצורה יפה מאוד את כף היד והתוצאה המתקבלת היא כפות ידיים צעירות, מבריקות וחיוניות יותר.

אופן ההזרקה

מילוי קמטים מבוצע על ידי מחט ייעודית, אך בשנים האחרונות נפוץ השימוש במחט הקנולה – מחט גמישה וחסרת חוד, שמאפשרת באמצעות נקב אחד להגיע לאזורים רבים בפנים, ללא שטפי דם פנימיים (שכן היא חסרת חוד). הבחירה במחט תיעשה לפני הטיפול ובהתאם למצב המטופל/ת.

דילוג לתוכן