יאיר גילוני
יאיר גילוני

מה ההבדל בין המסת שומן בקור לירידה במשקל?

2307-wl1לא מעט נשים וגברים בעלי עודף משקל פונים אליי ושואלים בנוגע לטיפול הצרת היקפים באמצעות המסת שומן בקור. כמו כמעט כל אדם הסובל מעודף משקל, גם הם מעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים ולחטב את הגוף. ובכן, כאן אין קסמים: ירידה במשקל דורשת מאמץ וכוח רצון מצד האנשים.

המסת שומן בקור, בכל אופן, מיועדת להשיג הצרת היקפים באזור ספציפי בגוף, כמו למשל מותניים, ירכיים פנימיים, בטן תחתונה ועוד. חשוב שנעמוד על ההבדל בין הפחתה בכמות השומן לבין ירידה במשקל.

אז מה בדיוק ההבדל?

כאשר אנחנו מאבדים ממשקלנו, תאי השומן שלנו נעשים קטנים יותר, אבל מספרם נותר זהה. כאשר אנחנו עולים במשקל, תאי השומן גדלים שוב. המסת שומן בקור למעשה מפחיתה את מספר תאי השומן באזורי הטיפול – ומטבע הדברים,
תאי שומן שכבר אינם קיימים, לא יכולים להיות גדולים יותר!

2307-cs1בניגוד לניתוח שנועד להפחית במשקל או פרוצדורות לא פולשניות להפחתה במשקל, התוצאות כתוצאה מהמסת שומן בקור הן לצמיתות, מכיוון שמהרגע שתאי השומן נהרסים, הם נהרסים לתמיד. בין אם אתם שוקלים יותר או פחות, אתם צפויים לראות הצרת היקפים מסוימת, כך שהבגדים יתאימו לגופכם טוב יותר, אתם תרגישו טוב יותר ואתם צפויים להיראות טוב יותר.

באילוסטרציה 1 ניתן לראות דוגמא להפחתה במשקל – תאי השומן הופכים קטנים יותר, אבל מספרם נותר זהה לזה שלפני ההפחתה במשקל, כך שמדובר בתוצאה זמנית ולא בתוצאה לצמיתות.

באילוסטרציה 2 ניתן לראות דוגמא לביצוע המסת שומן בקור – בה מספר תאי השומן באזורים מסוימים קטן. לאחר מכן, גם אם תעלו במשקל, מספר תאי השומן יישארו זהים.

* התוצאות עשויות להשתנות ממטופל למטופל.
** האילוסטרציות לקוחות מאתר Coolsculpting.

דילוג לתוכן