סימני מתיחה אדומים
יאיר גילוני
יאיר גילוני

מה עושים אם הופיעו לי סימני מתיחה אדומים? מדריך קצר

בשנים האחרונות שמנו לב כי אנשים מחפשים מידע על סימני מתיחה אדומים או לבנים, ותוהים אם יש משמעות לצבעם של הסימנים. לפני שנגיע לתשובה ונפרט עבורכם מה צריך לעשות אם הופיעו אצלכם סימני מתיחה אדומים, חשוב להבין מהם סימני מתיחה ומהי הכרונולוגיה של הופעת הצבעים.

סימני מתיחה מופיעים בצורה של קווי אורך על העור. קודם כל הם מופיעים בגוונים אדומים, ורודים או סגולים ורק לאחר מכן הופכים ללבנים. קיימות סיבות גנטיות והורמונליות להופעת סימני מתיחה, אך הסיבה הנפוצה ביותר היא השמנה מהירה, שלא מאפשרת לעור להימתח בקצב של גדילת הגוף. סיבי הקולגן שנמצאים בעור נקרעים ומופיעים סימני מתיחה.

האם יש משמעות לצבעים של סימני מתיחה?

ובכן, יש משמעות. סימני מתיחה אדומים על העור (כפי שהזכרנו, יכולים להופיע גם בגוונים נוספים) נחשבים לשלב הראשון שלהם. בהמשך סימני המתיחה האלו יהפכו ללבנים. זה קורה בתוך מספר חודשים, אולם זה אינדיווידואלי בין אדם לאדם.

העניין הוא שכאשר סימני המתיחה בצבע אדום, המשמעות היא שהם טריים, כלומר נוצרו על העור יחסית לאחרונה. על פי הניסיון שלנו, סימני מתיחה אדומים וטריים יותר, הנעים בין צבע אדום לצבע ורוד-סגלגל, צפויים להגיב טוב יותר לטיפול.

הטיפול המומלץ למטופלים ולמטופלות במרכז הרפואי לבריאות העור הוא הזרקת פחמן דו-חמצני. הזרקת החומר גורמת למחזור הדם להגיע אל איזור הטיפול ולהובילו לריאות ומחוץ לגוף. במהלך הטיפול הדם מגיע לאיזור סימני המתיחה על מנת לסלק את הפחמן הדו חמצני, הוא מעשיר אותו בכלי דם קטנים, חמצן ושאר חומרים, אשר תפקידם לבנות רקמת חיבור באיזור סימני המתיחה. בדרך כלל מדובר על סדרה בת 10 טיפולים.

מתי זה רלוונטי?

לאחר לידות נוצרים לעיתים קרובות סימני מתיחה אדומים. במקרים כאלה אנו ממליצים למטופלות להגיע אחרי חודש-חודשיים. אבל לא רק במקרה של הריון; גדילה מהירה של העור מכל סיבה שהיא, כולל השמנה, יוצרת סימני מתיחה אדומים. גם במקרה הזה אנו ממליצים למטופלים ולמטופלות להגיע אלינו ולבחון אם הם מועמדים מתאימים לטיפול בעזרת פחמן דו-חמצני.

דילוג לתוכן