יאיר גילוני
יאיר גילוני

מילוי קמטים והזרקות זה לא רק בוטוקס

עד לפני שנים לא רבות, יהלומים היו נחשבים לחברים הטובים ביותר של בנות המין היפה. אלא שכיום הם לא לבד; אל אבני החן היוקרתיות הצטרף בשנים האחרונות חבר חדש העונה לשם בוטוקס, שהפך לפופולרי מאוד בקרב נשים ברחבי העולם.

אלא שלמרות הפופולריות הרבה והדרישה הגדולה, לא כולן יודעות באמת מה ההשפעה של בוטוקס על הגוף שלנו, זאת למרות שחלק ניכר מהנשים מבקשות טיפול בבוטוקס כשהן מתעניינות במילוי קמטים.

כדאי לדעת שבוטוקס אינו מטפל בקמט כלל אלא משתק את השריר, וההשפעה שלו קיימת כשלושה-ארבעה חודשים. למעשה, ניתן לבצע מילוי קמטים בעזרת חומרים אחרים, כמו חומצה היאלורונית או רדיאס (עליהם נפרט מעט בהמשך), שהשפעתם זמנית, בדומה לבוטוקס, אם כי למשך זמן רב יותר, וכן טיפול בעזרת סיליקון, אשר השפעתו היא לצמיתות.

4

בוטוקס לא לבד: חומרים נוספים המשמשים למילוי קמטים

  • טיפול בחומצה היאלורונית וברדיאס – טיפול המסתכם בדרך כלל בפגישה אחת. התוצאה היא מיידית ואין תופעות לוואי מיוחדות, כך שניתן לחזור במהרה לשגרת החיים. התוצאות נותרות בין 10 ל-18 חודשים, ואם מדובר על אזור השפתיים הן מחזיקות לכחצי שנה.
  • טיפול בסיליקון – מדובר בדרך כלל בחמש-שש פגישות, כשבכל פגישה מוזרק מעט חומר לגוף המטופלת. המפגשים נערכים בהפרשים של שבועיים-שלושה כשאת התוצאות ניתן לראות כבר מהטיפול השלישי. בטיפול בסיליקון התוצאות נשארות לצמיתות.
  • בוטוקס – מדובר ברעלן רפואי הנקרא 'בוטוליניום טוקסין' שעובר תהליך החלשה ובעקבות זאת ניתן להשתמש בו לצרכים אסתטיים. הטיפול מחזיק לכשלושה-ארבעה חודשים ולאחר מכן דרושה הזרקה חוזרת של החומר לאזורים שאליהם הוזרק הבוטוקס בטיפולים קודמים. יש לציין כי את החומר ניתן להזריק רק שלוש פעמים בשנה.

כיצד מתבצע הטיפול?

הרופא המבצע משמש למעשה כ'פסל' לכל דבר, ומפסל את פני המטופלת. הטיפול מתבצע על ידי מילוי נפחים באזורים שבהם רקמת השומן פחתה. לדוגמא, חוסר ברקמות שומן בעור פנינו גורם ל"בורות" בעצמות הלחי ולעוד פגמים בפנים שלנו, כך שמילוי קמטים עשוי לפתור בעיה זו לצמיתות.

יש לציין שלא כל רופא מתחיל יכול לבצע טיפולים של מילוי קמטים. דרושה עבודה מדויקת וניסיון רב. כדי לבצע את הטיפול בצורה הטובה ביותר, הרופא חייב לראות את הפנים בכלליות ולא רק נקודה מסוימת בהן, גם אם הדרישה היא למלא קמטים בנקודה ספציפית, זאת כדי להגיע לתוצאה מושלמת ופרופורציונלית בין החלקים השונים בפנים.

דילוג לתוכן