יאיר גילוני
יאיר גילוני

מילוי קמטים באמצעות חומרי מילוי או סקין בוסטר – במה לבחור?

הקמטים אותם רבים מאיתנו מכירים הם בדרך כלל תוצאה של שבר בעור. ישנם סוגים שונים של קמטים, חלקם עדינים יותר וחלקם עמוקים יותר. קמטים בעור יכולים להופיע בגילאים שונים ובצורות שונות כגון נפילה של רקמות, חוסר של רקמות שומן היוצר ‘בורות’ בעצמות הלחי ועוד. התופעה מתרחשת בשל מגוון סיבות, למשל עקב חשיפה מרובה לשמש, הזנחה ואפילו משתנים כמו גנטיקה. יחד עם זאת, ניתן לטפל בבעיה על ידי מילוי קמטים. בנוסף, קיימת שיטה אחרת לטיפול בקמטים, עדינים יותר, הנקראת "סקין בוסטר". איך נדע במה כדאי לבחור?

 

חומרי מילוי

ניתן למצוא היום מספר חומרים לצורך טיפול למילוי קמטים, המרכזיים בהם: חומצה היאלורונית ורדיאס. שני החומרים מותאמים לטיפול בקמטים, אך נשארים בגוף לתקופה זמנית שבין מספר חודשים עד לשנה וחצי.

טיב הטיפול בעזרת חומרי מילוי, תלוי בטיב החומר וטיב הרופא המזריק. לכן יש לבחור ברופא מנוסה אשר מכיר את החומרים ואת הליך הטיפול על מנת להפיק את התוצאה הטובה ביותר. כמו כן, רצוי שהרופא יידע לבצע התאמה נכונה בין חומר המילוי לקמט, תוך התחשבות באזור הבעייתי ובפריפריה סביבו. הטיפול בחומרים הזמניים בדרך כלל קצר ומסתיים תוך פגישה או שתיים. התוצאה עם חומרים אלו היא מיידית וללא תופעות לוואי, עם אפקט אשר מחזיק בין 10 ל 18 חודשים כשמדובר בקמטים על עור ופנים.

]סקין בוסטר

אחד הטיפולים המומלצים של המרכז הרפואי לבריאות העור, הוא הסקין בוסטר, המיועד לשיפור מראה העור ולטיפול בסימני גיל ראשוניים. סביב גילאי ה 35 ומעלה, ניתן לזהות ירידה באלסטיות של העור. כמו כן, הקולגן מפסיק להיות מיוצר. בגילאים אלו, בחלק מהמקרים מומלץ לעבור טיפול סקין בוסטר. סקין בוסטר זהו טיפול המבוסס על חומצה היאלורונית, אך במקרה הזה, קיימים בחומר מאפיינים שונים מאשר חומצה היאלורונית רגילה שבה נעשה טיפול מילוי קמטים.

 

הליך הטיפול

בפגישה הראשונה מזריקים את החומר באמצעות מחט קצרה מאוד עם חומצה היאלורונית (שכאמור שונה מהחומר של מילוי נפחים). חומצה זו היא שונה, מאחר והיא מעודדת את הלחות הפנימית של העור והאלסטיות שלו. המחט קצרה ושונה מהמחט למילוי קמטים ושקעים. לאחר חודש מבצעים פגישה נוספת באותה המתכונת. את התוצאות ניתן להתחיל לראות לאחר כשבועיים מהטיפול הראשון ואת התוצאה טובה יותר ניתן לראות כשבועיים לאחר הטיפול השני.

 

מתי מומלץ לבחור במילוי קמטים קלאסי ומתי בסקין בוסטר?

  1. סקין בוסטר – כשהעור הופך להיות מעט אפרפר, קיימים קמטוטים עדינים המופיעים בלחיים, בסנטר ובזוויות הפה. כלומר כל עוד הקמטים לא עמוקים.
  2. מילוי קמטים רגיל – כשהקמטים מעט יותר עמוקים וסימני הגיל נראים באופן ניכר יותר.
    בכל מקרה ניתן לשלב בין שני הטיפולים בהתאם לפגישת ייעוץ.
דילוג לתוכן