יאיר גילוני
יאיר גילוני

מתיחת עור הפנים – חוטים או הזרקות?

בשנים האחרונות, אנו רואים כי תופעת ההזרקות מתפשטת כמו אש בשדה קוצים. בעבר, ההזרקות של החומצה ההילרואנית היו במינונים מועטים כדי להעניק "טאץ'" צעיר ורענן לעור. כיום, נשים רבות שעברו את גיל ה-30, מעוניינות להזריק חומרים, גם כשלעיתים אין ממש צורך בכך. מטופלות רבות המגיעות אל המרכז הרפואי לבריאות העור, מעוניינות להעניק לעור הפנים שלהן מראה רענן, צעיר ומתוח, כאשר הן מגיעות עם דעה קדומה ושלילית לגבי טיפול בחוטים, ומעוניינות להזריק כמות רבה של חומצה וחומרים. 

ד"ר יאיר גילוני מסביר כי הדעה הקדומה על החוטים אינה נכונה, ודווקא הטיפול בעזרת החוטים, עדיף ברוב המוחלט של המקרים. "בארץ, מקובל מאד להזריק חומר ולנפח את הפנים. לא תמיד הניפוח המלאכותי הזה יוצא טוב ונראה יפה, ולעיתים אותן נשים נראות מנופחות מדי. חשוב לדעת כי יש קמטים עדינים שניתן להעלים דרך הזרקות, אך יש קמטים שעדיף ורצוי לטפל בהם בעזרת חוטים. לאחר הטיפול בחוטים, ניתן להזריק מנה מזערית של חומר לעיבוי קל".

כמו בטיפול בעזרת הזרקות, גם הטיפול בעזרת החוטים  מתאים לכל אזור הפנים: אזור הגבות, עצמות הלחיים, סנטר, קמטים בין האף לפה ובצדדי הפה. ד"ר גילוני מוסיף כי הטיפול בחוטים מתאים לגיל צעיר יחסית, החל מגיל 40 ומעלה, כך שבסופו של דבר מתקבלת תוצאה טובה שנראית טבעית. "הטיפול בחוטים לא כולל החדרת חומר שמשנה מבנה פנים. החוטים מרימים ומותחים את העור, כמו ניתוח שמרים את העור הנפול. אצלנו במרפאה ישנם חוטים שונים, ולכל מטופלת ישנו חוט המתאימה לה".

  • מהי התוצאה? לאחר הטיפול בחוטי APTOS, החברה המובילה לייצור חוטים רפואיים בעולם, מתקבלת תוצאה יפה, טבעית, צעירה ורעננה. העור של המטופלת נראה כאילו חזר שנים רבות אחורה, וצורת הפנים הופכת למשולש נאה ונהדר. כמה שבועות לאחר הטיפול, ניתן לשקול ביחד עם ד"ר גילוני אם צריך להזריק מנה קטנה של חומר הזרקה כדי לעבות ולשפר את המראה, אך גם כאן, אין צורך ביותר ממזרק אחד קטן.
  • מה היתרון של החוטים? ד"ר יאיר גילוני מדגיש כי "הטיפול בעזרת החוטים מחזיק עד שנתיים – פרק זמן ארוך ביותר ביחס להזרקות שטובות עד שנה במקרה הטוב. הלקוחה מרוויחה מכל הצדדים: "הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית מהירה, ניתן לחזור לעבודה ולשגרת החיים כבר ביום שלמחרת, וגם אם יש כאבים זמניים, ניתן לקחת אקמול או משכך כאבים ולהמשיך כרגיל". לעיתים ישנם שטפי דם מקומיים שעוברים תוך ימים ספורים, ואין צורך בהסרת החוטים – אלו מתמוססים ומופרשים דרך השתן.

 

דילוג לתוכן