יאיר גילוני
יאיר גילוני

מתיחת פנים ללא ניתוח: האם ניתן להגיע לתוצאות משמעותיות לבני 60 ויותר?

"דוקטור, אני מרגישה שהפנים שלי מלאות קמטים", "העור כבר התבגר, ואני לא יודע אם כבר עברתי את הזמן המתאים לטיפולים"… משפטים מהסוג הזה אנו במרכז הרפואי לבריאות העור בניהולו של ד"ר יאיר גילוני, שומעים ממטופלים לעתים תכופות מאוד. אחד הטיפולים שאותם מטופלים מתעניינים בהם, הוא מתיחת פנים ללא ניתוח, באמצעות חוטים.

מטופלות ומטופלים פוטנציאליים רבים שמגיעים למרכז הרפואי ומעוניינים לעבור טיפול זה, נמצאים עמוק בתוך העשור השביעי לחייהם, בני ובנות 65 ואף יותר. טיפול מתיחת פנים בחוטים יכול לסייע להם במידת מה, אך לרוב לא באופן משמעותי.

לכן, נשאלת השאלה מתי מומלץ לעבור טיפול מתיחת פנים ללא ניתוח – ולשאלה זו אין תשובה חד משמעית. מה שכן ניתן לומר הוא, שיש 'לתפוס את ההזדמנות' כשעוצמת הקמטים והנפילות לא בשיאה, אלא רק בתחילתה. השיפור המשמעותי ביותר הוא כשהמטופלים צעירים יותר – שכן אצל מבוגרות ומבוגרים בני 60-65 ומעלה, יש נטייה טבעית לעודפי עור גדולים, שעדיף לטפל בהם באמצעות ניתוח.

המטופל/ת האידאליים: בגיל 45-60

ניתן לסכם ולומר שהמטופלים האידאליים לביצוע טיפול מתיחת פנים ללא ניתוח, הם בטווח הגילאים שבין 45 ל-60, וכמובן שהדבר תלוי במצב הפנים של המטופלים ובייעוץ מקדים של הרופא המטפל. ד"ר יאיר גילוני, מנהל המרכז הרפואי לבריאות העור, מספר בנושא זה: "בדרך כלל מגיעים אלינו מטופלים מכל הגילאים, כולל מטופלים בני 60 פלוס".
"במקרים רבים, אני מבהיר להם שלא ניתן להגיע לתוצאות משמעותיות מאוד באמצעות הטיפול בחוטים, אך רבים מהם עדיין מתעקשים לעבור את הטיפול ולא את הניתוח, מטעמים שונים ובהם פחד מסכין המנתחים", מציין ד"ר גילוני. "ואכן, התוצאות עבור מטופלים ומטופלות אלה מוגבלות יחסית. המסקנה היא שמומלץ 'לתפוס' את הקמטים ונפילות העור בשלב התחלתי, כך שהטיפול המדובר יהיה אפקטיבי ביותר ויביא לשינוי משמעותי בפנים".
דילוג לתוכן