יאיר גילוני
יאיר גילוני

מתיחת צוואר ופנים: טיפול בחוטים מול ניתוח פלסטי

לפני מספר ימים התפרסם ב"ידיעות אחרונות" אייטם, השולל את השימוש בחוטים למתיחת פנים או צוואר, ומייחס את הטיפול בצוואר ובפנים, כמעט באופן בלעדי למנתחים פלסטיים. בסוף הכתבה, מצוין כי פלסטיקאים נאלצים לטפל בבעיות ובתופעות לוואי, שנגרמו מטיפול בחוטים על ידי אחרים.

יש כאן משום מידע מוטעה. בפועל, מנתחים פלסטיים רבים משתמשים כיום בטכניקת החוטים. יתרה מכך, חלקם הגדול אף משתתפים בסדנאות של חברות המייצרות ומשווקות את החוטים לסוגיהם. לכן, יש צורך להתייחס לנושא זה במספר נקודות:

  1. ניתוח פלסטי הוא הפתרון הטוב למצב "נפילה קשה" של עור הפנים והצוואר. אין זה אומר שחוטים אינם מתאימים לטיפול, ורופא סביר, כאשר הוא רואה מקרים של פנים או צוואר נפולים ביותר, מן החובה שיפנה את המטופל/ת לרופא פלסטיקאי. אולם, החוטים שברשותנו כיום מאפשרים לבצע מתיחת פנים וצוואר אשר עד לפני זמן מה, לא הייתה בידי האנשים ברירה אחרת, אלא לבצע ניתוח.
  2. באשר לתופעות הלוואי – תופעות הלוואי לאחר ניתוחים הנן רבות מאוד, והתואר 'מנתח פלסטי' אינה הופכת את בעליו לפתרון הבלעדי לבעיה. תופעות הלוואי כמו פגיעה בעצבים, פגיעה בכלי דם, אסימטריה, שיתוקים חלקיים, שטפי דם ארוכי טווח, ועוד, לעתים הן קשות מאוד. – כל אלו, רואים אנו לא פעם, וחלקנו יודעים גם לתקן זאת באמצעות חוטים.
  3. באשר להחלמה ולכאב – בהשוואה בין טיפול בחוטים לניתוח, ברור כי זמן ההחלמה מניתוח ארוך לאין שיעור, ולעתים אורך חודשים. בחוטים התוצאה מיידית ונראית לעין. באשר לכאבים, הכאבים בניתוח עלולים להגיע לחודשים לאחר ביצוע הניתוח. בחוטים מדובר במספר ימים של כאב בלבד, אם בכלל.
  4. בכל מקרה – החוטים כיום מהווים טיפול אפקטיבי שדוחה ניתוח, ופתרון זמני, זול וזמין בהשוואה לניתוח, בקרב מטופלות ומטופלים. לא בכל מקרה יש צורך בניתוח! הטיפול בחוטים, בניגוד לנטען בכתבה, דווקא צבר תאוצה בעולם, בייחוד בארצות הברית, בשנים האחרונות.

לסיום, נאמר כי בכל מקרה, גם בהחדרת חוטים, מוטב שהטיפול יבוצע על ידי רופאים מיומנים, כמו שניתוח פלסטי חייב להתבצע על ידי מנתחים מיומנים. ברור שלא כל מנתח פלסטי הופך ברגע קבלת תואר זה למנתח מיומן. 
בתמונות – ד"ר יאיר גילוני בכנס APTOS – לטכניקת מתיחת צוואר ופנים באמצעות חוטים

דילוג לתוכן