יאיר גילוני
יאיר גילוני

סקירה בלתי תלויה על CoolSculpting: "שיטה יעילה ולא פולשנית"

אחד האתרים הנחשבים בתחום הרפואה הוא Medical News Today, הסוקר מעת לעת חידושים וטיפולים. אחד הטיפולים שנסקרו במסגרת האתר לפני חודשים אחדים, הוא טיפול המסת שומן בקור להצרת היקפים, של CoolSculpting. זהו המכשיר הקיים במרכז הרפואי לבריאות העור בראשות ד"ר יאיר גילוני.

במסגרת הסקירה נשאלו שאלות מפתח, כמו: האם השיטה עובדת? לאילו תוצאות ניתן להגיע? האם יש תופעות לוואי? ועוד. בחרנו מספר קטעים מהסקירה הבלתי תלויה הזו, שמראים עד כמה מדובר במכשור מתקדם, שכיום נחשב לטוב ביותר בתחום זה, בלי ספק.

בסקירה המקדימה נכתב כי CoolSculpting הוא שיטה לא פולשנית, שהייתה לנפוצה ביותר בארצות הברית ב-2018 בהשוואה לשיטות לא פולשניות אחרות למיצוק הגוף ולהצרת היקפים. השיטה נועדה להפחית את כמות תאי השומן בגוף באזורים הנחשבים למאתגרים ועיקשים יותר, לעתים גם כאשר מקפידים על אורח חיים בריא.

ידיות המכשיר מגוונות ומאפשרות לטפל באזורים שונים

האם זה עובד?

בסקירה נכתב כי CoolSculpting בפרט והמסת שומן בקור בכלל (קריוליפוליזיס) נחשבות לבעלות שיעורי הצלחה גבוהים ושביעות רצון מצד המטופלים. דגש נכון שניתן בסקירה הוא שההשפעה היא רק על האזורים שהוגדרו לטיפול. כמו כן, הטיפול אינו מהדק את העור.

כמו כן, בסקירה צוין כי הטיפול אינו מתאים לכל אדם. המטופל האידאלי הוא זה שמשקלו קרוב לאידאלי, ובעל אזורים שומניים הניתנים לצביטה (נסו למשל לצבוט בגב התחתון מעל הישבן…). כאן אנו מוסיפים: אם מדובר באדם בעל עודף משקל, הוא אינו מועמד מתאים, שכן הטיפול אינו מיועד להרזיה. אדם עם משקל עודף שבכל זאת יהיה מעוניין לעבור את הטיפול, לא צפוי לקבל תוצאות משמעותיות.

יאיר גילוני - המסת שומן בקור
Play Video about יאיר גילוני - המסת שומן בקור

תוצאות

התוצאות המושגות באמצעות המסת שומן בקור של CoolSculpting הן הסרת תאי שומן באזורים עיקשים. השומן שהוקפא יושמד בחודשים שלאחר הטיפול ואז ניתן יהיה להבחין בתוצאה. היתרון בשיטה הוא השמדת תאי שומן, כך שאלו לא יחזרו בעתיד.

הסקירה ניסתה לבחון בנוסף, למשך כמה זמן נשמרות התוצאות. צוין בה מחקר מ-2016 ולפיו התוצאות נשמרות בדרך כלל בין 6 ל-9 שנים.

סיכום

אין ספק כי CoolSculpting היא שיטה יעילה להפחתת תאי שומן באזורים מסוימים בגוף. עם זאת, מי שעוברים את הטיפול, מוטב כי ישלבו אותו עם אורח חיים בריא כדי לשמר את תוצאותיו. כמובן, שלפני ביצוע הטיפול, כדאי לדון בנושא עם רופא ולהבין אם הטיפול מתאים.

דילוג לתוכן