שמירה על היגיינת הקרקפת לאחר השתלת שיער סינתטי
יאיר גילוני
יאיר גילוני

עברתם השתלת שיער סינתטי? הקפידו לשמור על היגיינת הקרקפת!

החורף מאחורינו, אנחנו עם הפנים לעונת הקיץ. בדרך כלל, כאשר הטמפרטורות מתחילות לטפס, גברים ונשים רבים המעוניינים בטיפול אסתטי כלשהו, מודעים יותר לעצמם ונוטים לפנות ולהתייעץ בנוגע לטיפולים השונים. אחד הטיפולים, שאינו קשור ספציפית לעונה כלשהי, אך עדיין קיימת התעוררות לגביו בעונת האביב, הוא השתלת שיער סינתטי.

נרצה לדבר כאן, על הפעולות והדברים שיש להקפיד עליהם לאחר ההשתלה המוצלחת. נפתח ונציין כי כל ההנחיות המפורטות, ניתנות לכל מטופל ומטופלת בגמר הטיפול. המידע שנכתב בשורות אלה, הוא בגדר רקע כללי ובסיסי מאוד. 

מה חשוב לדעת?

בתחילת הדרך, לרוב מדובר בתקופה של כשבועיים לאחר ההשתלה, נהוג לבקש מהמטופלים לא להיחשף לשמש. כמובן, שגם ללא השתלה, כדאי מאוד לחבוש כובע כדי לצמצם את נזקי השמש (ובישראל ישנה שמש חזקה במיוחד). עם זאת, הכוונה היא לא להיחשף לשמש בצורה ממושכת מבלי לחבוש כובע. למשל, הליכה ברחוב וחשיפה קצרה של כמה דקות לשמש, לא מחייבת חבישת כובע.

אם אתם עובדים או נמצאים במקומות שמאופיינים באבק רב – למשל: שיפוצניקים, עובדי ייצור, או עובדים בשטח שבו מתבצעות עבודות בנייה – כדאי להשתמש בכובע כדי להגן על השיער שלכם. כך הוא צפוי להאריך ימים, על פי רוב.

לפני ואחרי - השתלת שיער סינתטי

היגיינת הקרקפת בראש!

חשוב לשמור על חשיפה מוגבלת לשמש ואי חשיפה לאבק, אבל הדבר החשוב ביותר הוא שמירה על היגיינת הקרקפת כל העת, ללא קשר למועד השתלת השיער הסינתטי. בנושא זה אנו עורכים הסבר מפורט לכל מושתל ומושתלת שיער, כיצד לשמור על קרקפת נקייה.

הסיבה שיש לשמור על היגיינת הקרקפת, נעוצה בכך שהשיער הסינתטי, בניגוד לשיער טבעי, לא יכול להיות שמנוני. ההפרשה הטבעית שלנו מהקרקפת, הנקראת 'סבום', אינה יוצאת באזורים שעברו השתלת שיער סינתטי, ונותר תקוע בשורש. הדבר עלול להתפתח לדלקת או לפצע מוגלתי, בהינתן מצב שבו הקרקפת אינה נקייה.

אם לא מבוצע ניקיון סדיר כדי לשמור על היגיינת הקרקפת, תוצאות הטיפול עלולות להיפגע בהדרגה, עד כדי נשירת השיער הסינתטי באופן מואץ – וחבל, שכן מדובר בטיפול משנה חיים עבור רבים ורבות. יצוין בהזדמנות זו, כי אנו במרכז הרפואי לבריאות העור, מציעים למטופלים ולמטופלות שעברו השתלת שיער סינתטי, ניקוי קרקפת ללא תשלום בתקופה שלאחר הטיפול, זאת בתיאום מראש עם המרפאה.

דילוג לתוכן