עגילי לחץ לשיפור הטיפול בקלואיד באוזן
יאיר גילוני
יאיר גילוני

עגילי לחץ – תורמים להצלחת הטיפול בקלואידים

מאז שהתחלנו במרכז הרפואי לבריאות העור, לטפל בקלואידים באוזניים לפני מספר שנים, אנו עדים להתעניינות הולכת וגוברת מצד גברים ונשים בגילאים שונים, במיוחד צעירים, שסובלים מהבעיה. לטובת אלו שלא מכירים, קלואידים באוזניים הם מעין צלקות בגוון ורוד שמופיעות לאחר ניתוח או פגיעה מסוימת בעור. מדובר בצלקות שלעתים גדלות לנפח משמעותי ומהוות מטרד אסתטי ניכר על אוזניהם של גברים ונשים. אם הקלואידים לא מטופלים, הם עלולים אף לגדול עוד ולהישאר על העור גם לאחר סגירת הפצע.

בשנים האחרונות, עם התפתחות הטכנולוגיה, ניתן ליהנות מיתרונותיה. במקרה של קלואידים באזור האוזניים, ניתן לבצע הסרה שלהם באמצעות אנרגיית פלזמה, במכשיר הנקרא Plexr. בטיפול, שמבוצע תחת הרדמה מקומית, האנרגיה מאדה את רקמת שכבות הקלואיד. בניגוד לטיפולים אחרים באנרגיית פלזמה, הטיפול הזה עמוק ויסודי יותר אל תוך הקלואיד, מה שמוביל לסיכויי הצלחה גבוהים יותר.

מגוון עגילי לחץ בצורות שונות
מגוון עגילי לחץ בצורות שונות

עגילי לחץ מסייעים להצלחת הטיפול

במקרים רבים, אותו טיפול במכשיר Plexr (בעל אישור CE אירופי ומשרד הבריאות בישראל) מסתיים בצורה מוצלחת, כך שהקלואיד באוזן לא חוזר להופיע בחודשים שלאחר הטיפול. כדי להגביר את הסיכוי להצלחת הטיפול ולכך שהקלואיד לא יחזור להופיע, מבוצע שימוש בעגיל לחץ. מדובר בעגיל שקוף שמולבש לאחר הטיפול על האזור שבו היה הקלואיד ולוחץ את המקום. ישנם מספר סוגים של עגילים, בצורות שונות, המתאימות לאזורים שונים באוזן (למשל בתנוך, בקצה העליון של האוזן ועוד).
 
המטרה בעגיל לחץ היא למנוע הגעה של דם רב לאזור הטיפול, וכך הסיכוי לחזרת הקלואיד יקטן משמעותית (דם שזורם בקביעות באזור האוזן למעשה 'מזין' את האזור שבו היה הקלואיד). את העגיל יש לענוד במשך כ-7 שעות ביום למשך כחצי שנה. כלומר, ניתן לבחור כל פרק זמן שכזה במהלך היממה ולשהות עם העגיל. גברים בדרך כלל יעדיפו לשהות עם העגיל בביתם או בזמן השינה, בעוד נשים בעלות שיער ארוך, יכולות גם להסתובב עם העגיל בפעולות יומיומיות, שכן השיער מכסה את אזור האוזן.
 
ניתן ליצור איתנו קשר ולברר לגבי עגילי לחץ לאחר טיפול בקלואיד באוזן. עדיפות תינתן לעוברים טיפול בקלואידים בקליניקה על ידי ד"ר יאיר גילוני.
דילוג לתוכן