יאיר גילוני
יאיר גילוני

עיבוי ומילוי שפתיים – כל הדרכים להשיג שפתיים חושניות בצורה מהירה ובטוחה

כבר שנים רבות קיימים טיפולים לעיבוי ומילוי שפתיים, אך נדמה כי בשנים האחרונות תפס הטרנד תאוצה, וכיום נשים רבות מתעניינות ומבצעות את ההליך האסתטי. המגמה שהתחילה בהוליווד הגיעה גם לארץ, ומפורסמות רבות מכתיבות את הטון שמדגיש את השפתיים העבות והמלאות.

מה זה עיבוי שפתיים ואיך התהליך מתבצע?

עיבוי ומילוי שפתיים הוא הליך אסתטי מבוקש מאוד, שבו ניתן לעצב ולהגדיל את מראה השפתיים בעזרת הזרקת חומרים. עיצוב השפתיים נעשה בהתאמה אישית לכל אחת, על מנת שלא ליצור מראה מוגזם ומלאכותי. 

ניתן להבדיל בין שני טיפולים עיקריים: הזרקת חומצה היאלורונית או הזרקת סיליקון.

חומצה היאלורונית

מדובר בחומרים זמניים, המוזרקים לשפה בטיפול אחד. החומרים מחזיקים מעמד כחצי שנה, ולאחר מכן נספגים בגוף. את התוצאה ניתן לראות באופן מיידי, והשימוש בחומר בטוח ביותר. תופעות הלוואי שעשויות להתעורר לאחר הטיפול קלות במקרה זה, וכוללות שטף דם ונפיחות במקום ההזרקה, שחולפים לאחר מספר ימים. 

סיליקון 

הסיליקון הוא חומר קבוע, המגיע בצורת שמן טהור ומוזרק במנות קטנות, לאורך 5-6 פגישות, כאשר יש להמתין כשבועיים או שלושה שבועות בין פגישה לפגישה. מכיוון שהטיפולים נעשים בהפרשים הללו, הסיכון לתופעות לוואי בהזרקת סיליקון פוחת משמעותית. עם זאת, ישנה חשיבות רבה לרופא המבצע את ההזרקות, ויש לבחור ברופא בעל ניסיון רב בתחום.

מי לא יכולה לעשות עיבוי ומילוי שפתיים?

נשים בעלות גידול סרטני או כאלו שעוברות טיפוליים כימיים, אינן יכולות לעבור הליך של עיבוי ומילוי שפתיים. מבחינת טווח גילאים, ניתן לעשות את הטיפול כבר מגיל צעיר, אך ההמלצה היא לעבור אותו החל מגיל 17. 

כיצד להתכונן לפני ומה לעשות אחרי?

לפני הטיפול אין צורך לעשות משהו מיוחד, והטיפול עצמו נמשך מספר דקות בכל פעם. ניתן למרוח משחה מאלחשת חצי שעה לפני ההזרקה במידת הצורך. לאחר הטיפול חוזרים לשגרה באופן מיידי, וניתן למרוח אודם כבר כחצי שעה לאחר סיום ההזרקה.

במה עדיף לבחור?

לכל אחד מהטיפולים יתרונות משלו. היתרון המשמעותי של החומצה ההיאלורונית הוא שניתן לראות את התוצאות באופן מיידי. היתרון של הסיליקון, הוא שהתוצאות נשארות קבועות לאורך השנים וכך יכולות לחסוך כסף שהיה מושקע בטיפולים חוזרים. בכל אחת מהאפשרויות, הדבר החשוב ביותר לזכור הוא לבחור ברופא מוסמך ובעל ניסיון. 

בנוסף לכך, ד"ר גילוני מהמרכז הרפואי לבריאות העור טוען שלא תמיד צריך לנפח את השפתיים מעבר לטעם הטוב: "תסתכלו למשל על התמונה פה של לפני ואחרי. ניתן לראות כי ההבדל בין שתי התמונות ניכר לעין, אך לא מוגזם ומנופח כמו שחלק מהרופאים עושים. אפשר להזריק ולהגדיל את השפתיים עד למימדים טבעיים וסולידיים, ולא כל מטופלת רוצה ללכת עם שפתיים מנופחות". 

בפגישת הייעוץ ד"ר גילוני והמטופלת בוחרים ביחד את כמות החומר שיוזרק, וכתוצאה מכך גם גודל השפתיים יקבע במהלך הפגישה. ד"ר גילוני מציין כי ישנן מטופלות שמגיעות עם דעה קדומה שטיפול לעיצוב השפתיים חייב לנפח ולהגדיל משמעותית את השפתיים. הנה ההוכחה שלא חייבים להגזים בכמות החומר, ושניתן לבצע טיפול לעיצוב השפתיים בצורה נאה, אחראית, מקצועית וסולידית.

דילוג לתוכן