יאיר גילוני
יאיר גילוני

תגובה ל’תחקיר’ ברקוד: טיפולים באמצעות אנרגית פלזמה – רק ע”י רופא מוסמך

בשבוע שעבר שודר תחקיר בתכנית "ברקוד" בערוץ 13, המציג את הטיפולים השונים שנעשים באמצעות אנרגית הפלזמה כמסוכנים, בעיקר כאשר מדובר על הרמת עפעפיים. בתחקיר הופיעה מטופלת שעברה שבוצע ע"י קוסמטיקאית, ולא ע"י רופא מוסמך. המטופלת מעידה (וניתן גם לראות) על טיפול חסר אחריות, שגרם לעיניים שלה נזקים, עד לרמה שהיא לא יכלה לצאת מהבית. העיניים צרבו והיא סבלה קשות, ואף מצב העפעפיים החמיר.

הדגמת הרמת עפעפיים באמצעות PLEXR
ד"ר יאיר גילוני – הדגמת הרמת עפעפיים באמצעות PLEXR

הטיפול שהמטופלת עברה, התבצע אצל קוסמטיקאית שאינה אמורה להשתמש ולטפל במכשיר ובאנרגיה האלה. ד"ר יאיר גילוני מהמרכז הרפואי לבריאות מדגיש כי "אף קוסמטיקאית לא צריכה ולא יכולה לטפל במכשירים המכילים אנרגית פלזמה, והמכשיר נמכר אך ורק לרופאים מוסמכים, ולא לבעלות מכוני יופי או קוסמטיקה".

זאת ועוד, רופאים שרוכשים בישראל את מכשיר הפלקסר, חייבים לעבור הדרכה אצל ד"ר גילוני. כל אלו הינם התנאים למכירת המכשיר שהוצבו ע"י היצרנית האיטלקית GMV. 

כמנהל המרכז הרפואי לבריאות העור בתל אביב, וכמי שהיה הראשון להשתמש במכשיר ה-Plexr בישראל הפועל באנרגיית פלזמה, ד"ר יאיר גילוני שב ומדגיש כי טיפול זה מצריך למידה וניסיון רב בטרם מתחילים לטפל במטופלים, במיוחד באזור כה רגיש כמו עפעפיים ועיניים.

עוצמת האנרגיה – בהתאם לאזור

"המכשיר שאיתו עושים שימוש בטיפולי פלזמה, מצריך לימוד, הכשרה והדרכה מוסמכת. וזאת מדוע? כיוון שהמכשיר אוצר בתוכו אנרגיה חזקה במיוחד, ויש לדעת בכמה וואט להשתמש בכל אזור. זאת ועוד, ישנם אזורים שאסור לטפל בהם בעזרת המכשיר הזה", הוא אומר. בהרמת עפעפיים למשל, צריך להשתמש בעוצמה של 0.7 וואט, אך בטיפול בהורדת יבלות מהרגליים והידיים רק ב-0.2 וואט. הטיפול משתנה מאזור לאזור, וניתן להשתמש במכשיר ה-Plexr למגוון שימושים וטיפולים – מהרמת עפעפיים ועד לטשטוש והעלמת כתמי שמש מהידיים, כפות הידיים והמחשוף.

אין תחליף לניסיון ולידע

"יש להפנות אצבע מאשימה כלפי היצרניות שמוכרות לכל דורש באתרי האינטרנט כמו eBay מכשירי פלזמה, ואנחנו רואים לבד את הנזקים שקוסמטיקאיות עושות לפנים של מטופלות. הן מטפלות במכשירים רפואיים ללא הסמכה, ללא רישיון וללא הדרכה, ועל כן – חשוב מאד לברר היכן מבצעים טיפולים כאלו. הגיעו למרפאה שלי עשרות קוסמטיקאיות בבקשה שאעביר אותן הדרכה על מכשיר הפלזמה. מיותר לציין כי כולן נדחו על הסף. את מכשיר ה-Plexr צריך להפעיל רק דוקטור מוסמך, שעבר הכשרה מטעם היצרן", קובע ד"ר גילוני.

דילוג לתוכן