יאיר גילוני
יאיר גילוני

עיצוב והדגשת עצמות לחיים

מראה בולט של עצמות הלחיים הוא חלק מיופיין של הפנים. מראה זה משדר רעננות ובריאות בעוד שעצמות לחיים נפולות ושקועות משדרות  עייפות וחולשה. בעזרת הליך פלסטי פשוט, ניתן כיום לעצב, להדגיש ולתקן את מראה הלחיים ועצמותיהן.

לחיים נפולות ושקועות, הן חלק מאותותיו של הגיל והזמן שחלף לו. כיום ניתוחים לעיצוב עצמות הלחיים הופכים יותר ויותר נפוצים ולא בכדי – מדובר בהליכים פשוטים, בעזרתם ניתן להקנות ללחיים מראה צעיר, מורם, עירני ורענן.על ידי הזרקת חומרי מילוי ניתן לתקן ולעצב את מראה הלחיים, כאשר בעת ביצוע הפרוצדורה חשוב מצידו של המנתח לקחת בחשבון את אופן השינוי הרצוי, גודל הלחיים וגובהן. להלן מספר שאלות ותשובות שריכזתי בנושא עיצוב, הדגשה ותיקון של עצמות לחיים.

מדוע ככל שהזמן עובר ניכרת צניחה של עצמות הלחיים?

עם הגיל, משתנה כמות השומן התת-עורי בפנינו. לצד כך חלבונים שמקנים לעור מראה מתוח ואלסטי דוגמת הקולגן יורדים אף הן בכמותם. בשל אילו, נוצר אובדן רקמות שמעניקות תמיכה לעור הפנים, כאשר התוצאה הוויזואלית של תהליכים אילו היא היווצרות שקעים וריפיון העור באזור הלחיים.

מאיזה גיל מומלץ לבצע עיצוב עצמות הלחיים?

עיצוב לחיים שקועות מבוצע לרוב  בנשים שגילן הוא 45 ומעלה.

האם הזרקת לחיים מלווה בהרדמה?

הניתוח מבוצע תוך הרדמה מקומית קלה, בדומה לזאת שנעשית אצל רופה השיניים.

כמה זמן אורך הניתוח?

מדובר בהליך מהיר ופשוט- אורכו דקות ספורות עד חצי שעה לכל היותר . כל כך פשוט שאפשר לעשות אותו בהפסקת צהריים, שכן לאחריו אפשר לשוב במיידי לשגרה ולחזור הביתה/לעבודה. מבוצע בפגישה עד שלוש פגישות, בהפרשים של כשבוע בין פגישה לפגישה.

מה נעשה במהלך הניתוח?

במהלך הניתוח מוזרק ללחי חומר המעניק לה נפח וגורם להרמת העור,כמעין מתיחה.

מהן תופעות הלוואי?

כאב ונפיחות הנמשכים כיומיים-שלושה, ייתכנו אף שטפי דם שנעלמים תוך כשבוע.

מהם החומרים המוזרקים לעור?

החומרים בהם נעשה שימוש הם  רדיאס או חומצה היאלורונית בסמיכויות שונות בהתאם לתוצאה שמעוניינים לקבל. מדובר בחומרים שנספגים בגוף ונעלמים במהלך הזמן, לכן גם תוצאות הליך המילוי הינן זמניות. בעזרת חומרים אילו ניתן אף לבצע מילוי של קמטים באזור הפנים , הצוואר וקמטוטים בצידי העיניים.

אם מדובר בהליך זמני, מדוע עיצוב לחיים על ידי הזרקה עדיף על פני עיצובן בעזרת השתלה?

מדובר בפרוצדורה קלה ומהירה, לקבלת התוצאה הטובה ביותר בפרק זמן קצר, שלא דורשת אשפוז והכנות מיוחדות. לעומת השתלה באזור הלחיים, הליך זה אינו כולל הרדמות, חיתוכים וסיכונים לפגיעה בפנים, בעצבים ובכלי הדם.

דילוג לתוכן