יאיר גילוני
יאיר גילוני

עיצוב שפתיים קבוע על בסיס סיליקון – מילוי השפתיים הטוב ביותר

שפתיים, גם אם לא שמים לב לכך , הן האיבר המרכזי בפנים. ביכולתן להשפיע על צורת הפנים, ליצור הבעה תמידית מסוימת שלאו דווקא משקפת את תחושת האדם, להאפיל באי התאמתן למבנה הפנים על עיניים יפות ועוד.

באותה מידה, ביכולתן של שפתיים התואמות למראה הפנים ליצור מראה של מבנה סימטרי, לייפות באופן כללי את מראה הפנים ולמשוך תשומת לב חיובית בעזרת מלאותן ובשרנותן כשאלו אינן מוגזמות ובמידה.

מילוי שפתיים הפך לטרנד ענק בשנים האחרונות הרבה הודות למספר רב של סלבריטאיות ושחקניות קולנוע, שהחליפו לשפתיים בשרניות וסקסיות (כפי שתוכלו לראות בסרטון).

כאמור, לא כולן נולדו עם השפתיים המושלמות. לא כולן נולדו עם השפתיים שמתאימות לפניהן ולא כולן מבינות עד כמה עיצוב שפתיים יכול להשפיע לטובה ולשנות את מראה הפנים.

עיבוי שפתיים הפך להליך שכיח ונפוץ ברפואה הפלסטית. טכנולוגיה משופרת יחד עם מחירים נוחים – הביאו לכך שלא רק מפורסמות מעצבות שפתיים, אלא גם נשים "מהשורה".

החומר המומלץ ביותר כיום למילוי קבוע של השפתיים הינו הסיליקון הרפואי שביכולתו להביא למראה טבעי ויפה לאורך זמן. ועל כך רציתי להרחיב במאמר זה.

מהו הסיליקון הרפואי ומה שימושיו?

סיליקון רפואי הינו חומר שקוף וסטרילי, היפואלרגי ודמוי ג'ל במרקמו. שימושיו השונים הם בין היתר עיצוב שפתיים, עיבוי שפתיים, מילוי קמטים ועיצוב לחיים שאיבדו מהנפח שלהם עקב תהליך אובדן  שומן המתרחש במהלך השנים עם הגיל.

סיליקון זה, הנמצא כיום בשימוש לצרכי הזרקות סיליקון מגוונות לרבות הזרקות לשפתיים, הינו חומר סטרילי ביותר. הוא מיוצר בגרמניה ובארצות – הברית ומאושר על ידי משרד הבריאות הישראלי וה F.D.A האמריקאי.

מהם יתרונות השימושים בסיליקון רפואי?

הזרקת סיליקון לשפתיים נעשית במיקרו טיפות, לאורך זמן ובהדרגתיות. לפיכך ניתן לעצור את הטיפול בכל שלב, כאשר בכל שלב המטופלת יכולה לחזות במו עיניה. כמו כן ניתן להוסיף כל תקופה חומר ללא חשש והתוצאה תישמר לשנים.

חשוב לציין כי  הסיליקון הרפואי הוא בעל ההשפעה הארוכה ביותר בכל הקשור למילוי ועיצוב הפנים כיום. השפעתו מוגדרת לצמיתות, אולם כשלוקחים בחשבון את הליך הזדקנותו הטבעית של העור, דלדול שרירי ורקמות הפנים, ניתן להעריך כי השפעתו נעה בין חמש לעשרים שנים.

לעומת זאת, כשמדובר בעיבוי שפתיים באמצעות חומר זמני, מוזרק החומר כולו, ניתן לחזות רק בתוצאה סופית ואם המטופלת לא אוהבת אותה עליה להמתין שהחומר יספג וחלק מהעובי יפחת. כמו כן , מדובר בתוצאה זמנית שיש לתחזק.

ניתן כאמור, לסכם את יתרונות הזרקת הסיליקון הרפואי לצורך עיצוב שפתיים קבוע:
הדרגתיות של התהליך המאפשרת בקרה מצד המטופלת לשביעות רצונה מהטיפול , אופציה להפסיק או להמשיך את הטיפול, תוצאה הנשמרת לאורך שנים, חיסכון של עלויות כלכליות לעומת טיפול זמני.

כיצד מתבצע תהליך הזרקת סיליקון לשפתיים?

באמצעות טכניקת הזרקת המיקרו טיפה  המקובלת כיום ומתייחסת לסיליקון כחומר גירוי ולא כחומר מילוי, מוזרק הסיליקון הרפואי לשפתיים. הזרקה זו מעוררת את התאים בגופנו לייצר מעטפת קולגן טבעית. מעטפת זו מקבעת את הסיליקון הרפואי מפני תזוזה תחת העור ואף יוצרת מראה טבעי ומגע מעודן ורך.

התהליך אורך מספר דקות בלבד , כאשר לצורך יעילות שלו יש לערוך בין חמישה לשמונה טיפולים, כשהמרווח בין כל טיפול לטיפול הוא מספר שבועות עד מספר חודשים. בשינוי ניתן להבחין בערך לאחר ההזרקה השלישית.

מהם הכללים להזרקת סיליקון רפואי עליהם יש להקפיד?

הזרקת סיליקון רפואי הינה הליך השונה מהליך מילוי השפתיים בעזרת החומרים הזמניים, בעל הקלות היחסית. להלן  כללי ברזל שחשוב  לדעת לגבי אופן הזרקת סיליקון רפואי :

א. יש להזריק את הסיליקון באופן שיגרה את המקום על ידי הזרקתו כמיקרו טיפה במספר רב של טיפולים לאורך זמן ולא באופן בו מזריקים כמילוי חומרים זמניים.
הזרקות לשפתיים כגירוי היא שיטה מיוחדת שפותחה על ידי פרופסור אורנטרייך מניו-יורק ולמעטים בארץ ניסיון ומיומנות בטכניקה זו, רופאים להם כיסוי ביטוחי של סוכנות מדנס.

ב. על הסיליקון להיות רפואי טהור ולא תעשייתי כפי שהיה בעבר שעדיין מוזרק כיום לאיזורים מסוימים.

ג. את הסיליקון הרפואי חשוב להזריק במינונים הנכונים ואך ורק למקומות אנטומיים ספציפיים.

ד. היכולת והנסיון לטפל בסיבוכים ותופעות לוואי זניחים ונדירים.

דילוג לתוכן