יאיר גילוני - קלואידים באוזניים
יאיר גילוני
יאיר גילוני

התשובה שהדליקה לנו נורה אדומה: כך צריך להיעשות טיפול בקלואיד באוזן

גברים ונשים בכל הגילאים, בעיקר צעירים וצעירות, מגיעים אלינו למרכז הרפואי לבריאות העור כדי לטפל בקלואידים באוזניים. הקלואידים שהם מעין צלקות ורודות שמופיעות אחרי ניתוח או פציעה הנוטות להגדיל את הממדים שלהן ככל שהזמן עובר. במקרים רבים, הטיפול באמצעות אנרגיית פלזמה מסתיים באופן מוצלח – והקלואיד באוזן לא חוזר להופיע בחודשים שלאחר הטיפול.

אחד המקרים שבו נתקלנו לאחרונה, הוא של בחורה עם קלואיד באוזן שעברה טיפול להסרתו אצל קוסמטיקאית – אך הקלואיד חזר להופיע באוזנה לאחר כחודש. מדובר במקרה מפתיע: בדרך כלל, חזרת הקלואיד בתוך זמן קצר כל-כך לאחר הטיפול, לא נפוצה כלל. לכן, שאלנו אותה שאלות מנחות, כמו איך בוצעה ההרדמה בטיפול. המטופלת השיבה שההרדמה בוצעה באמצעות משחה, והדבר הדליק נורה אדומה. זאת, מכיוון שכדי שהמטופל/ת לא ירגישו דבר בטיפול, יש להרדים את האזור באמצעות הזרקה.

משבוצעה הרדמה באמצעות משחה והטיפול לא כאב למטופלת, המשמעות היא שהקוסמטיקאית שטיפלה בה עבדה עם מכשיר חלש, שלו אין עוצמה חזקה מספיק. המסקנה הברורה היא שיש להשתמש בציוד איכותי לביצוע הטיפול, אך גם כזה המתאים לסוג הטיפול הנדרש. אותה מטופלת עברה את הטיפול במרכז הרפואי לבריאות העור מחדש, במכשור המתאים ועל ידי ד"ר גילוני, בעל ניסיון רב מאוד בתחום.

ואם כבר הזכרנו את הניסיון, מאחורי ד"ר גילוני מאות טיפולים מוצלחים בקלואידים באוזניים, ועם השנים פותחה טכניקה טיפולית להתמודדות עם הקלואידים. במקרים רבים, כמו בקלואידים המופיעים באזור האוזניים, הטכניקה הטיפולית  דורשת הבנה רבה וניסיון – שכמובן משפיעים על התוצאה הסופית שתתקבל. נציין שוב, כפי שכבר הזכרנו כמה פעמים כאן בעבר, שאסור לקוסמטיקאיות לטפל באמצעות אנרגיית פלזמה – אלא רק לרופאים. לצערנו, גם בתחום הקלואידים אנחנו רואים את כניסתן של הקוסמטיקאיות לתחום, וכמו במקרה שתיארנו, לניסיון הרפואי ולמכשור המתאים יש תפקיד מכריע.

מכשיר ה-Plexr האיכותי

מכשיר ה-Plexr המצוי במרכז הרפואי לבריאות העור, משמש לא רק לטיפולים בקלואידים באוזניים. הוא משמש בין היתר לטיפול הרמת עפעפיים ללא ניתוח וטיפול בקמטי עישון מעל השפה באמצעות אנרגיית הפלזמה שבו. מדובר במכשיר מתוצרת איטליה, בעל אישור ה-CE האירופי. אנרגיית הפלזמה מאדה את הקלואיד עד להיעלמותו, בתוך טיפול או שניים. כאשר אנו מבצעים את הטיפול, מבוצע אלחוש מקומי וכך המטופל/ת אינם מרגישים בכאב – ונהנים מרקמת עור חלקה ובריאה יותר.

דילוג לתוכן