יאיר גילוני
יאיר גילוני

העלמת צלקות: תשובות לכל השאלות

צלקות, מי מאיתנו לא היה שמח להיפטר מהן? עבור חלק מהאוכלוסייה מדובר לעתים במטרד של ממש, הפוגע בבטחון העצמי שלהם ומונע מהם לקיים חיי חברה תקינים. היום ניתן להסיר חלק נכבד מהצלקות ולשפר את המראה שלנו במהירות.

לצורך כך, ענינו עבורכם על מספר שאלות נפוצות העולות בנושא:

כיצד מתבצע הטיפול להסרת צלקות?

הטיפול מתבצע על ידי מכשיר העובד בשיטת גלי רדיו (RF). המכשיר שולח גלי רדיו לעומקו של העור, מבלי לפגוע בחלקו החיצוני וזאת תוך התאמה לכל סוגי העור. גלים אלו מייצרים חום בשכבת העור העמוקה (דרמיס) ומעודדים את העור לייצר רקמות קולגן וסיבים אלסטיים, הממלאים את הצלקות מחלקו העמוק של העור וכלפי חוץ.

יאיר גילוני | העלמת צלקות | לפני אחרי
לפני הטיפול (למעלה) ואחרי הטיפול (למטה)

באילו צלקות ניתן לטפל?

טכנולוגיית ה-RF מטפלת בצלקות לאחר אקנה, אבעבועות רוח וצלקות שנותרו מניתוחים. אין מדובר בצלקות היפר-טרופיות (צלקות אשר בולטות מעל קו הגוף, בד"כ לאחר תפרים) וצלקות קלואיד (תופעה של הצטלקות יתר, בה הצלקת מתפשטת אל מעבר לגבולות הפצע המקורי. היא לרוב אדומה ונפוחה). כמו כן, לא ניתן לטפל גם בצלקות כתוצאה מכוויות.

בקלואידים ניתן לטפל באמצעות זריקת סטרואידים מיוחדת הניתנת במרפאתו של ד"ר יאיר גילוני גם היא.

אילו טיפולים נוספים ישנם בתחום?

ישנו טיפול בדרמרולר, מעין גלגל המכוסה במחטים, אשר לרוב איננו מספק תוצאות. בנוסף ישנו טיפול הלייזר אשר עשוי להשאיר אודם וכתמים ואיננו טוב לכהי עור (בניגוד ל-RF). כמו כן, ישנו הפילינג העמוק אשר איננו מועיל כלל לצלקות.

האם הטיפול מעלים את הצלקות לחלוטין?

אין כרגע טיפול המאפשר העלמה מוחלטת של הצלקות. ההצלחה של ה-RF היא בשיפור ניכר במראה של בין 30-60 אחוזים. התוצאה של הטיפול תלויה כמובן בסוג הצלקות, סוג העור (עבה או דק), גיל הצלקת וגיל המטופל.

כמובן שההצלחה גם תלויה במספר הטיפולים, כאשר ככל שמבצעים יותר טיפולים – כך נבנית רשת של סיבי רקמת חיבור מתחת לעור, הגורמת לקמטי הצלקות להתעדן ובחלקם להעלם לגמרי.

כמה זמן אורך כל טיפול?

הטיפול עצמו אורך בין רבע שעה לחצי שעה, כאשר ישנו צורך במריחת אמלה או משחת אלחוש אחרת לפני הטיפול, בכדי להקל על תחושת העור במהלכו.

את הטיפולים מומלץ לבצע בתדירות של אחת לחודש והשיפור מתחיל להראות בבירור החל מהטיפול השני או השלישי, תלוי במרכיבים השונים.

האם ישנן תופעות לוואי?

ישנו סיכוי לאדמומיות באזור המטופל כ-3 עד 4 ימים לאחר הטיפול. ניתן לכסות את האדמומיות במייקאפ ללא בעיה.

דילוג לתוכן