יאיר גילוני
יאיר גילוני

מהו קלואיד באוזן וכיצד ניתן להסיר אותו?

ד"ר גילוני נתקל לא פעם ולא פעמיים במטופלים שהגיעו עם צלקת בולטת על האוזן. בעזרת מכשיר הפלקסר, שפועל על אנרגיית פלזמה, מצליח ד"ר גילוני להסיר את הקלואידים מהאוזן.

מהו קלואיד?

קלואידים הן צלקות בעלות גוון ורוד מבריק, שמופיעות ברוב המקרים לאחר פציעה או ניתוח. הקלואיד מופיע לאחר שעבר הפצע במקום, ולעתים אף מגדיל את ממדיו ככל שעובר הזמן והוא נותר ללא טיפול מתאים. למרבה המזל, ניתן לטפל בו מרגע הופעתו, אך גם מספר שנים אחרי שהפציע לראשונה. 

מדוע הקלואיד מופיע?

הקלואיד הוא למעשה התגלמות של חומר טבעי שנמצא בגופנו – קולגן. הקולגן אחראי על ריפוי פצעים ויצירת רקמות עור. כאשר נפתח פצע בגוף, הקולגן אחראי על סגירתו, וכך לעתים נוצר מצב של הופעת קלואיד. כיום לא ידוע מהם הגורמים המנבאים הופעה או אי הופעה של הצלקת, אך ההשערה היא שמדובר בתכונות עור המשתנות מאדם לאדם. 

עשה ואל תעשה בטיפול בקלואיד

בעבר נהגו לטפל בקלואידים במגוון שיטות, וחלקן מופעלות גם בימינו אנו, אך תוצאותיהן לא מציגות תמונה מספיק טובה של הצלחה. בין השיטות ניתן למצוא:

  • חיתוך של הקלואיד. לא מומלץ לעבוד בשיטה זו, משום שהיא עלולה לגרום לקלואיד לחזור ובגדול, כאשר במקרים מסוימים הקלואיד מכפיל את גודלו המקורי. 
  • לייזר. ללא תוצאות משמעותיות.
  • הזרקת חנקן בקור. ללא תוצאות משמעותיות.
  • הזרקת סטרואידים. שיטה מוכרת בטיפול בקלואידים, אך זו מסוגלת להשטיח את הקלואיד בלבד, ולא להעלימו לחלוטין.

לאחר שעברנו על השיטות הפחות מוצלחות, כדאי להכיר את השיטה שהוכחה כיעילה ביותר: אנרגיית הפלזמה. 

אנרגיית פלזמה במכשיר פלקסר

מכשיר הפלקסר, המשמש לטיפולים אסתטיים נוספים במרכז לבריאות העור, הוא מכשיר בעל טכנולוגיה איטלקית ייחודית. המכשיר בעל שיעורי הצלחה גבוהים מאוד בכל הנודע לטיפול בקלואידים באוזן, וד"ר גילוני משתמש בו כבר שנים. 

אנרגיית הפלזמה מצליחה לאדות את הקולאיד, עד שהוא נעלם, תוך טיפול אחד או שניים. הטיפול נעשה תחת אלחוש מקומי, ועל כן ניתן להימנע מתחושת כאב, וליהנות מתוצאה של רקמת עור חלקה ובריאה.

דילוג לתוכן