קמטים באזור הפה - לרבות קמטי עישון
יאיר גילוני
יאיר גילוני

קמטים מסביב לפה – האם יש פתרון אפקטיבי?

סימני הגיל נראים על כולנו בצורה כזו או אחרת בעשורים המתקדמים יותר לחיינו. סימני גיל ראשונים בפנים או באזורים אחרים בגוף, ניתן לראות כבר בעשור הרביעי לחיינו ואולי אפילו לפני כן. האזור המרכזי שבו מבחינים בסימני גיל הוא כמובן הפנים והצוואר, שהם כרטיס הביקור שלנו.

סימני גיל יכולים להופיע במספר אזורים: בצוואר למשל שהעור העוטף אותו הופך לדק או מדולדל, בצידי העיניים בדמות קמטים, מתחת לעיניים בדמות 'שקיות' המקנות מראה עייף ועוד. אחד האזורים המעניינים בפנים הוא אזור הפה – או יותר נכון סביב הפה, שעשוי להתמלא בקמטוטים עם השנים. חשוב לציין כי נשים נוטות לפתח קמטים באזור הפה יותר מגברים. יש מספר סוגי קמטים שעשויים להופיע מסביב לפה:

הסוג השלישי של הקמטים, המכונה 'קמטי עישון', מעניין במיוחד, שכן נשים רבות מתלוננות כי קמטים אלו מבגרים אותן מאוד. לא פעם, התלונה היא דווקא בשל האודם שנמרח אל תוך הקמטים במקום להיות תחום על השפתיים בלבד. 

מניעה ופתרון

ראשית לשאלה שנשאלת לא מעט – איך ניתן למנוע קמטים באזור הפה? התשובה היא שינוי הרגלים. עישון הוא גורם מרכזי לקמטים אלו ולכן הפסקת העישון תסייע מאוד בהפחתת הסיכוי להופעת הקמטים. כמו כן, יש לשמור על עורנו כאשר אנחנו נחשפים לשמש באמצעות כובע ותכשירים ייעודיים.
 
ובכל זאת, אם בעיית הקמטים מעל השפה מפריעים לכן, הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה זו כיום, ואנו ממליצים עליה במרפאתנו – היא באמצעות מכשיר ה-Plexr. במכשיר זה, מתבצע הטיפול על ידי תחימת הקמט בשני צידיו ואידוי העור העודף. המכשיר לא נכנס לקמט, אלא פועל משני צדדיו, מאדה את העור ואת הבליטות שעליו, ומיישר את השפה. 
 
ההליך לא פולשני כלל, ולכן אינו כולל דם, חיתוך או צלקות שנשארות לאחר טיפול. למעשה, ניתוח באזור הופך להיות מיותר לחלוטין, ברוב המקרים. מדובר בסדרה בת טיפולים אחדים, ומטיפול לטיפול ניתן לראות כיצד מצב הקמטים משתפר. בניגוד למילוי קמטים סטנדרטי, כאן התוצאות נשמרות לאורך זמן, אפילו מספר שנים. הטיפול מספק מענה לקמטים שטחיים ועבים כאחד, לא משפיע על גודל השפה ונפחה – וכמובן שמדובר בפרוצדורה משתלמת, שכן היא חוסכת טיפולים תקופתיים.
 
קבעו עוד היום פגישת ייעוץ במרכז הרפואי לבריאות העור והעלימו את הקמטים המציקים לתקופה ארוכה.
דילוג לתוכן