יאיר גילוני
יאיר גילוני

ד"ר יאיר גילוני על שיטת PRP: "טיפול יעיל בהתקרחות, קמטים ופציעות"

בעיית ההתקרחות תוקפת גברים רבים בעולם כיום, אך אינה פוסחת גם על נשים. 25% אחוז מהגברים בעולם, מתחילים את תהליך ההתקרחות בגילאי ה-30, והסטטיסטיקה מראה כי כ-70% מהם, יאבדו את כל השיער עד גיל 35. קיימים היום הרבה גימיקים למניעת התקרחות, וכמו כן שיטות שונות להשתלת שיער. יחד עם זאת, לפני שרצים לטיפול השתלה, תמיד נעדיף תחילה לנסות ולשמר את השיער שיש לנו על הראש. כיום 'המרכז הרפואי לבריאות העור', מציע טיפול ייחודי המהווה מענה חדשני לבעיית ההתקרחות. השיטה המבוססת על PRP (פלזמה עשירה בטסיות), יעילה גם עבור קמטים, פצעים חבלות ואסתטיקה.

שיטת ה PRP – רקע

שיטת ה PRP, היא למעשה הזרקת נוזל פלזמה, המופק מטסיות הדם של המטופל. היום אנחנו יודעים שבנוזל הדם יש כדוריות דם אדומות הנושאות חמצן וכדוריות דם לבנות, אשר אחראיות על מערכת החיסון שלנו. בשיטה זו, הרופא שואב דם מהווריד של המטופל, ולאחר מכן מעביר את הנוזל למכשיר צנטריפוגה, אשר מפריד את הנוזל ל 3 שכבות. השכבה האמצעית היא פלזמה עשירה בטסיות דם, אותה מבודדים לטובת הטיפול. שכבה זו, עשירה ברכיבים אשר מעודדים גדילה של כלי דם, רקמות ועוד. באותו הנוזל קיימים גם תאי דם לבנים אשר יודעים להילחם בנגיפים וחיידקים. מאחר והדגימה של הנוזל מופקת מהמטופל עצמו, אין סכנה בכך שהגוף ידחה את הפלזמה.

 

 

שיטת ה PRP ברפואה האסתטית

כיום, הזרקות של פלזמה משמשות בעולם הרפואה האסתטית כטיפול נגד אקנה, צלקות, ובישראל בפרט, טיפולים לנשירת שיער. בטיפולים נגד התקרחות, החומר מוחדר בסדרה של זריקות קטנות, לאיזור זקיק השיער שבקרקפת. נוזל הפלזמה העשיר בטסיות, מעודד תהליכי ריפוי, מביא ליצירת כלי דם שגורמים לזרימת דם למוקד, וכל זה גורם לאספקת חמצן מוגברת. תהליך כזה של ריפוי, מעודד בגוף יצירה של קולגן חדש. תוצאות טיפול כזה נראות לעין בצורה משמעותית אצל גברים ונשים כאחד.

כתבה בנושא השימושים הרבים ב-PRP פורסמה לאחרונה במגזין "זמנים בריאים" של "ידיעות אחרונות" בכותרת "כשהדם הופך לתרופה". בכתבה, נסקרו היתרונות הרבים של הטיפול והשימושים השונים בשיטה זו.

לפי ד"ר יאיר גילוני, מנהל המרכז לבריאות העור, ישנם הרבה מחקרים אשר מראים שיפור משמעותי כתוצאה מהטיפול. במקרים מסוימים ניתן היה לראות עלייה בייצור תאי הגזע של עד פי 15 מהרגיל. "מה שחשוב להבין זה שהטיפול נגד ההתקרחות מתאים לכל מי שסובל משיער דליל, ותופעות הלוואי הן מאוד נדירות. קיימת האפשרות לנפיחות קלה בעור, אך היא בדרך כלל נעלמת תוך זמן קצר מאוד. הטיפול עצמו הוא מהיר, ואחריו המטופלים חוזרים לחיי שגרה, ללא הצורך בתקופת החלמה, עם תוצאות שנראות לעין כבר לאחר מספר שבועות בלבד".

טיפול ה PRP ב'מרכז הרפואי לבריאות העור'

לדברי ד"ר יאיר גילוני, היום טיפולים בשיטת ה-PRP ובפרט נגד התקרחות, נעשו פופולרים מאוד בעולם ובישראל. בשוק האסתטיקה, מחירם של טיפולים אלו נע בין 4,000 ל-5,500 ש"ח, כפי שצוין בכתבה. יחד עם זאת, מטופלים ב'מרכז הרפואי לבריאות העור', נהנים מהליך רפואי, עם רופא מוסמך ובמחירים נמוכים משמעותית. כמו כן, המרכז, רווי בנסיון עשיר בטיפולים בשיטת ה-PRP, מאחר וטיפול זה הוא חלק מרפרטואר הטיפולים במרכז.

דילוג לתוכן