יאיר גילוני
יאיר גילוני

הסתיו כבר כאן והחורף קרב: לטפל בכל זאת בסימני מתיחה?

על הטיפול היעיל בסימני מתיחה, באמצעות הזרקת פחמן דו חמצני אליהם, בוודאי כבר שמעתם. מדובר בסדרה בת עשרה טיפולים המהווה את המענה הטוב ביותר לסימני המתיחה. זאת, לאחר שטיפולים רבים בשיטות שונות כמו לייזר, משחות ודרמה רולר, לא הצליחו להביא לתוצאות משמעותיות. הזרקה של פחמן דו חמצני גורמת למחזור הדם להגיע אל האזור המטופל כדי לסלקו אל הריאות והחוצה, וכשדם מגיע לאזור סימני המתיחה, הוא מעשיר אותו בכלי דם, חמצן וחומרים חיוניים שבונים רקמת חיבור.

נשים רבות (וגם גברים) מתייחסים לטיפול כאל טיפול המתאים לתקופת האביב והקיץ, חודשים שבהם הנטייה היא לבלות זמן רב בים ובבריכה וכמובן ללבוש בגדים קצרים או חשופים יותר, בשל החום הכבד בארץ. ואכן, בחודשי האביב והקיץ, בתור הכנה לעונה החמה, אנו נתקלים בהתעניינות רבה בטיפול להסרת סימני מתיחה. עם זאת, האם מדובר בטיפול המתאים רק לחודשים החמים?

תפסו את סימני המתיחה בזמן – גם בסתיו ובחורף

סימני מתיחההתשובה היא שלא ממש. העלמת סימני מתיחה היא טיפול שיכול בהחלט להיות מבוצע גם בחודשים הקרים יותר: הסתיו והחורף, ובמיוחד לנשים אחרי הריון ולידה או כאלו שעברו השמנה מהירה והרזיה לאחריה. בהריון, הגוף של למעלה מ-90 אחוז מהנשים עובר שינויים ומפתח סימני מתיחה באזורים כמו הבטן והחזה. סימנים אלו עלולים להופיע גם ברגליים (ירכיים), בגב ובישבן.

סימני המתיחה מופיעים בשל קריעת עור – זו נגרמת מכיוון שהעור לא יכול להימתח יחד עם הגדילה המהירה, ישנו לחץ מתמיד על העור, וכך סיבי הקולגן הקיימים בעור נקרעים. כך נוצרים הסימנים בדרך כלל.

נשים המעוניינות לטפל בסימנים אלו צריכות לבצע אותו כשהסימנים עדיין 'טריים', בצבע אדום-סגלגל. במצב שכזה, ניתן להגיע להצלחה גבוהה מאוד – עד כ-80% העלמה של סימני המתיחה. חשוב מאוד לא להמתין חודשים ארוכים לאחר הלידה ועד להתעניינות בטיפול. הגעה מאוחרת לטיפול תקטין את הסיכויים לטיפול מוצלח, אלא אם האישה מניקה. נשים מניקות יכולות לעבור את הטיפול גם לאחר כ-3-4 חודשים מיום הלידה.

במילים אחרות, אם ילדתן באמצע הקיץ או בסתיו, ואתן מעוניינות לטפל בסימני מתיחה שנוצרו בתקופת ההריון, כדי להשיג תוצאות אפקטיביות ככל שניתן מומלץ לבצע את הטיפול בסתיו או בחורף! הטיפולים נעשים בתדירות של פעם-פעמיים בשבוע ואת התוצאות ניתן להתחיל ולראות החל מהטיפול השישי.

 

צפו בד"ר גילוני מסביר על טיפול בסימני מתיחה:

דילוג לתוכן