יאיר גילוני
יאיר גילוני

טיפול בסימני מתיחה – למה חשוב כ"כ להגיע בסמוך ללידה?

תמונה: nenetus
תמונה: nenetus

אחת התקופות שבהן נשים מקדישות תשומת לב מרבית למראה גופן, היא התקופה שלאחר לידות. ישנן לא מעט שאלות שבאופן טבעי ומובן, מטרידות אותן לאור השינויים שעבר גופן: האם הגוף יחזור למראה הקודם שלו? האם יהיה ניתן לחזור למשקל שלפני הלידה? ומה ניתן לעשות עם סימני המתיחה שהופיעו במהלך ההריון ונותרו אחריו?

גורמים מכריעים להיווצרות סימני מתיחה הם השמנה מהירה ובמיוחד הריון – שכן בתוך מספר חודשים, ישנה גדילה בקצב מהיר, אך העור לא נמתח בהתאם. כתוצאה מכך, סיבי הקולגן המצויים בעור נקרעים ובשל הלחץ על העור מופיעים סימני המתיחה. כאמור, מצב זה נפוץ במיוחד לאחר לידות, ובעקבותיו פותח טיפול בסימני מתיחה שנועד לטשטש את אותם הסימנים.

איפה יופיעו בדרך כלל סימני המתיחה?

ראשית, אם עברת הריון ואת קוראת את השורות האלה, דעי כי כ-94% מהנשים שעוברות הריון, מפתחו במהלכו סימני מתיחה באזור הבטן והחזה, וכי קיים טיפול בסימני מתיחה שיכול לסייע לטשטש את הסימנים. בנוסף, כ-70% מהנערות סובלות מסימני מתיחה באזור הירכיים, הישבן והגב התחתון.

מתי נכון לבצע טיפול בסימני מתיחה?

זו הנקודה הקריטית והחשובה ביותר. אם עברתן הריון והחלטתן שאתן מעוניינות לטפל בסימני המתיחה, מומלץ מאוד לבצע את הטיפול כאשר הסימנים עדיין בצבע אדום-סגלגל והם נחשבים ל'טריים'. כאשר הסימנים במצב 'טרי' יחסית, ניתן להגיע לעד כ-80% העלמה של הסימנים.

אם אינכן מיניקות, ניתן לבוא עם סיום ההתאוששות מההריון. אם אתן מיניקות, ניתן לעבור טיפול בסימני מתיחה בתוך 3-4 חודשים מהלידה או עם סיום ההנקה. בכל מקרה, הגעה לטיפול בשלב מאוחר, כאשר סימני המתיחה כבר מקבלים גוון לבן, תקטין את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

איך כל זה עובד?

טיפול שמטרתו העלמת סימני מתיחה מבוצע באמצעות הזרקת פחמן דו חמצני לסימני המתיחה, במשך מספר שבועות, בהם מבוצעים 10 טיפולים. הפחמן הדו חמצני הוא חומר שגוף האדם מסלק באופן מיידי ומחזור הדם אחראי לכך. המשמעות: ברגע שמוזרק פחמן דו חמצני לאזור סימני המתיחה, זורם דם למקום המעשיר אותו בחומרים חיוניים ובחמצן. באופן זה נבנית רקמת חיבור באזור סימני המתיחה. כבר לאחר כ-6 טיפולים יהיה ניתן לראות שיפור, והתוצאה נשמרת לצמיתות.

זכרו – ככל שהטיפול יבוצע בסמיכות ללידה, כך הסיכוי לראות שיפור משמעותי – גדול יותר.

דילוג לתוכן