יאיר גילוני
יאיר גילוני

כיצד נוצרים סימני מתיחה ואיך ניתן לטפל בהם ?


יאיר גילוני מסביר על טיפול בסימני מתיחה בתוכנית "המועדון" עם חני נחמיאס

סימני מתיחה – הם אינם מזיקים מבחינה בריאותית, אולם אף אחת לא תרצה שידבקו בה הסימנים בעלי המראה המרוקן, אדום-סגול והלא אסתטי. לרוב הם יופיעו גם באזורים הרגישים גם ככה לאישה, האזורים בהם נאגר הכי הרבה שומן – בטן, ישבן, ירכיים, שדיים וזרועות.

רבים סובלים מסימני מתיחה, ומקובל לייחסם לנשים לאחר לידה, או לאנשים שחלו בגופם תנודות משקל משמעותיות לכאן או לכאן, כאשר בפועל ישנם גורמים נוספים המשפיעים על היווצרות סימני המתיחה, ועל רמת חומרתם.

גורמים המשפיעים על סימני מתיחה :

1) תנודות במשקל – עלייה במשקל ובהיקפים, היא קרקע פורייה לסימני מתיחה, במיוחד אם היא איננה הדרגתית, שכן על העור להימתח ולהתאים את עצמו לגזרה המורחבת החדשה של גופינו.  ירידה שלאחר עלייה במשקל לא תביא להיעלמותם של סימני המתיחה, שכן בדומה לצלקות, הגוף "זוכר".

2) הריונות – נשים בהריון עלולות לסבול מסימני מתיחה גם כן.  מעבר לעלייה מהירה במשקל, השינויים ההורמונליים (עליהם ארחיב בסעיף הבא), משפיעים גם הם על העור, מה שמגביר את הסיכויים להיווצרותם של סימני המתיחה.

3) שינויים הורמונליים – ההורמונים מכילים קורטיזון, מה שפוגע ברקמת העור (לכן גם אלו המקבלים מסיבות אחרות טיפול בקורטיזון, סובלים מסימני מתיחה). שינויים הורמונליים מתלווים להריונות, כמו גם להליך עלייה במשקל, ולכן גם להם השפעה מכרעת על היווצרותם של סימני המתיחה. מסיבה זו למשל, סימני מתיחה, יכולים להיווצר אצל אישה בהריון, גם אם לא עלתה הרבה במשקלה.

4) אלסטיות העור וגנטיקה – אלסטיות העור, כמו הגנטיקה, משתנה מאדם לאדם.  אובדן האלסטיות של העור והקולגן, הוא הגורם הישיר לסימני מתיחה. על כן, לגנטיקה של העור ולאלסטיות שלו, השפעה מכרעת כיצד יגיב הגוף לכל הגורמים שהוזכרו לעיל, שיכולים להשפיע על אחת יותר ועל האחרת פחות או אפילו כלל לא.

כיצד ניתן לטפל בתופעה ?

רבים מנסים תכשירים קוסמטיים שונים, שלרוב לא יכולים להזיק, אך גם לא יועילו לטיפול בתופעה.

הטיפול היעיל והטוב ביותר הוא טיפול בפחמן דו-חמצני, המהווה למעשה סדרת טיפולים של עשרה מפגשים, במהלכם, הפחמן הדו-חמצני מוזרק לאזור סימני המתיחה, מה שמביא להיווצרות חמצן בגופינו.
אותו חמצן, מביא לשגשוגם של סיבים אלסטיים ותאי קולגן, המפחיתים את עובי סימני המתיחה, שעקב כך משנים גם את צבעם ואת האלסטיות שלהם ומטשטשים.

לטיפול תוצאות מדהימות. העור מתחזק, סימני המתיחה מטשטשים משמעותית, ולמעשה, השינוי ברקמת העור חל גם שבועות לאחר תום סדרת הטיפולים. הרגשתה של המטופלת משתפרת פלאים והיא יכולה סוף סוף ללכת עם מכנסיים קצרים או בגד ים, מבלי להתבייש.

דילוג לתוכן