יאיר גילוני
יאיר גילוני

מיתוסים נפוצים בתחום סימני המתיחה

סימני מתיחה הם בעיה אסתטית נפוצה המופיעה על העור במקומות שונים בגוף. הסימנים נגרמים בעיקר עקב השמנה מהירה, שאינה מאפשרת לעור להימתח בהתאם לתהליך ההשמנה. הטיפול האופטימלי בסימני המתיחה הוא מיד אחרי שהם נוצרים, כאשר הסימנים טריים ומופיעים על הגוף בצבע אדמדם-סגלגל. כך ניתן להגיע לעד כ-80% העלמה של סימני מתיחה. עבור מרבית האנשים מדובר במפגע אסתטי הדורש טיפול, אך יחד עם זאת יש לא מעט מיתוסים הקשורים לסיבות להופעת סימני המתיחה ולטיפול בהם. ד"ר יאיר גילוני מפריך כמה מיתוסים נפוצים בתחום.

המיתוסים הנפוצים בתחום סימני המתיחה

טיפול בסימני מתיחה והמסת שומן בקור לאחר הריון (hin255)

1. הריון גורם להופעת סימני מתיחה – הריונות הנם תקופה נפוצה מאוד להתפתחות סימני מתיחה, אך לא ההריון הוא הסיבה לכך. סימני המתיחה מופיעים בדרך כלל בתקופה של השמנת יתר הנגרמת מאכילת יתר במהלך ההריון. האכילה המרובה (בקרב נשים מסוימות) מביאה לקרע בסיבי הקולגן שבעור וללחץ המופעל על העור, וכך נוצרים סימני המתיחה.

2. אין פתרון לסימני מתיחה – במצבים מסוימים המטופלים כלל אינם מודעים לכך שניתן לטפל בסימני מתיחה. רופאים רבים טוענים בפני המטופלים שאין פתרון, ולכן הם כלל לא ניגשים לטיפול. ד"ר יאיר גילוני מבצע במרפאתו טיפול בסימני מתיחה על ידי הזרקת פחמן דו חמצני, אשר גורם למחזור הדם להגיע אל אזור הטיפול על מנת לסלק אותו. כך הדם מעשיר את אזור הטיפול בכלי דם קטנים, חמצן וחומרים נוספים הנחוצים לו, אשר תפקידם לבנות רקמות חיבור באזור סימני המתיחה.

3. לייזר עוזר להעלים את סימני המתיחה – לרוב נשים מנסות טיפול בלייזר, אך טיפול זה אינו יעיל. גם טיפולים עם משחות, פילינג וכדומה אינן מועילות להעלמת סימני המתיחה. טיפול בפחמן דו חמצני, לעומת זאת, הוא הטיפול היעיל ביותר כיום לטיפול בסימני המתיחה ולהעלמתם.

4. מתיחת בטן תעזור בטיפול בסימני מתיחה – מיתוס נפוץ שאינו נכון כלל. בניתוח מתיחת בטן מדובר בהסרת עודפי עור, ולא בטיפול בסימני המתיחה. ולכן גם במתיחת בטן, סימני המתיחה על הגוף צפויים להישאר.

5. טיפול בסימני מתיחה לא יסייע לנשים בוגרות – מיתוס נוסף, שגורס כי טיפול בסימני מתיחה לא מסייע לנשים בגילאים 45-50. תופעה זו היא לא נכונה, שכן מחזור הדם עובד באופן זהה אצל כולנו, גם בקרב נשים מבוגרות וצעירות, ולכן טיפול בסימני המתיחה יעיל לכל אחת בלי קשר לגילה.

כיצד ניתן לטפל בסימני מתיחה?

ד"ר גילוני מבצע במרפאתו טיפול על ידי הזרקת פחמן דו חמצני לסימני המתיחה. לטיפול זה יש יתרונות רבים, אשר מהווים יתרון על פני טיפולים אחרים המוצעים בשוק. הטיפול להסרת סימני מתיחה כוללים בדרך כלל 10 טיפולים במרפאה בתדירות של פעם-פעמיים בשבוע, וניתן לראות תוצאות משמעותיות לאחר 6 טיפולים בלבד.

דילוג לתוכן